Sześć ofert w przetargu na przebudowę ul. Stelmachów i Piaskowej

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Prawie dwa miesiące później niż w pierwotnym planie zostały otwarte oferty w przetargu na przebudowę ulic Stelmachów i Piaskowej. Zgłosiło się sześciu potencjalnych wykonawców.

Termin otwarcia ofert był wielokrotnie przesuwany. Urzędnicy tłumaczyli, że potencjalni wykonawcy formułowali wiele pytań do dokumentacji przetargowej. Miastu zależało natomiast na tym, by firmy zgłosiły się do przetargu i żeby udało się bez problemów rozstrzygnąć postępowanie.

Od 36,5 do 46,7 mln zł

Teraz wiadomo już, że do przebudowy drogi zgłosiło się sześciu wykonawców. Najtańsza z ofert, złożona przez AG System, opiewa na kwotę 36,5 mln zł, dwie kolejne (Sarivo i ZUE) na kwotę ponad 37 mln. Strabag zaproponował niecałe 42 mln zł, Instbud 46,4 mln zł, a Bajzola Polska – 46,7 mln zł.

Kwota, jaką miasto miało zarezerwowaną na przeprowadzenie tej inwestycji, to 24,5 mln zł, przy czym 20 mln miał zapłacić Zarząd Dróg Miasta Krakowa, a 4,5 mln – Wodociągi Miasta Krakowa.

Radny miejski Jakub Kosek uspokaja, że duża różnica pomiędzy kwotą w budżecie a wysokością ofert nie musi być powodem do niepokoju. – Kosztorys tego zadania jest bardziej zbliżony do kwot ofertowych. Miasto starało się o środki zewnętrzne na ten cel i zadanie będzie dofinansowane – mówi radny. – Myślę, że warto zachować spokój, miasto przygotowywało się na ten scenariusz – komentuje.

Teraz Zarząd Dróg Miasta Krakowa musi sprawdzić złożone oferty i w ciągu najbliższych tygodni powinniśmy poznać decyzję.

Pieniądze z rządu

O rządowym dofinansowaniu na przebudowę ul. Stelmachów i Piaskowej informowaliśmy w połowie lutego. Miasto dostanie łącznie 21,5 mln zł na przebudowę mostu Dębnickiego i właśnie na wspomnianą inwestycję w dzielnicy Prądnik Biały.

Dwa ronda

Zgodnie z dokumentacją przetargową, cały odcinek ma zostać wybudowany w taki sposób, by mogły tamtędy przejeżdżać autobusy, włącznie z autobusami przegubowymi. Planowane są dwa ronda – u zbiegu ulic Piaskowej i Chełmońskiego oraz na ul. Jordanowskiej. Przy pierwszym z rond ma powstać pętla dla autobusów z dwoma peronami przystankowymi i parkingiem na 23 miejsca.

Ulice Piaskowa i Stelmachów mają mieć jezdnię o szerokości 6,5 m. Przystanki przewidziane są bez zatok, z czerwoną betonową nawierzchnią. Po obydwu stronach drogi mają powstać chodniki o szerokości od 1,5 do 2 m. Wzdłuż drogi w wybranych lokalizacjach pojawią się też równoległe miejsca postojowe. Drugie rondo zostanie wybudowane nad 90-metrowym przepustem na potoku Sudół Dominikański.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały