Z estakady Lipska-Wielicka zejdziemy na nowy peron

Stan ze stycznia 2020 fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do budowy schodów i windy łączących nowy peron na stacji Kraków Płaszów z estakadą Lipska-Wielicka.

Na stacji Kraków Płaszów, w ramach trwającej obecnie gruntownej modernizacji, powstaje dodatkowy, czwarty peron. Ta zmiana wymusiła również zmiany na oddanej do użytku w 2015 roku estakadzie tramwajowej. W przeciwnym razie pasażerowie, którzy potrzebowaliby przesiąść się między tramwajem a pociągiem, musieliby nadkładać drogi przez drugi lub trzeci peron. Nawet przy założeniu, że nowe przejście podziemne będzie dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, taka wersja byłaby uciążliwa dla użytkowników.

Krok do przodu

Dobudowa schodów wymagała ustaleń pomiędzy koleją a miastem, które jest właścicielem estakady. Sprawa jest już zaawansowana i w poniedziałek 4 stycznia wydana została decyzja lokalizacyjna dla tej inwestycji.

Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych wyjaśnia, że schody i windę sfinansuje spółka kolejowa, jako dodatkowe zadanie w ramach prowadzonej modernizacji linii E30.

Stacja Kraków Płaszów okazała się jednym z najbardziej problematycznych odcinków przebudowy linii średnicowej. Dodatkowe prace, związane m.in. z odkryciami archeologicznymi i koniecznością wzmacniania podłoża w dużej skali, mocno zmieniły harmonogram prac. Teraz priorytetem jest dokończenie dwóch peronów – jednego zupełnie nowego i drugiego przebudowywanego. Potem wykonawca zajmie się tą częścią, na której obecnie obsługiwane są pociągi.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze
comments powered by Disqus