Salon MINI Dobrzański został całkowicie odświeżony. Wprowadzacie nowe standardy na rynku, ale co to właściwie oznacza?
Rafał Znyk, dyrektor generalny MINI Polska: MINI Dobrzański to największy salon marki w Polsce i pierwszy wykorzystujący nowe standardy z Grupy BMW. Nowy wygląd salonu ma przynieść więcej komfortu klientom i sprawić, by poczuli się jak domu. Kontakt z doradcą nie musi się odbywać sztywno przy biurku. Samochód możemy równie dobrze skonfigurować na wygodnej kanapie czy fotelu. Pamiętajmy, że to nie produkt jest najważniejszy, tylko klient.
Czyli inaczej zaaranżowaliście przestrzeń salonu.
W ogóle zmieniliśmy podejście. Chcemy, by klient od momentu wejścia do salonu czuł, że wchodzi w świat MINI, bo to nie tylko marka samochodów, a MINI sposób życia.
Dlatego wprowadzamy nowe podejście do kontaktu z klientem. Chcemy, by zakup wymarzonego MINI był wyjątkowym doświadczeniem. Teraz w salonie MINI Dobrzański możemy rozsiąść się z doradcą w miłej, salonowej atmosferze i skonfigurować nasz wymarzony model. Dzięki dużym ekranom możemy z tego samego miejsca obejrzeć jego wizualizacje czy też model 3D i to zarówno w świetle dziennym czy nawet przy sztucznym miejskim oświetleniu w nocy. Miło, prosto i przyjemnie czyli zupełnie jak w domu w czasie rozmowy ze znajomym.
W salonie znajdziemy mnóstwo gadżetów dla fanów marki. To część nowych standardów?
Zgadza się, zarówno dla dzieci i dorosłych, wszystko w brytyjskim duchu i stylu, który kochamy. MINI Dobrzański oferuje na przykład jeździki elektryczne, dzięki czemu maluchy mogą jeździć takim samym autem, jak rodzicie, tylko że w wersji MINI. Poza tym możemy się tutaj ubrać od stóp do głów w naszą najnowszą kolekcje MINI Lifestyle.
Do końca roku macie otworzyć 26 salonów marki w Polsce, ale to MINI Dobrzański jest tym największym i najnowszym.
Salon MINI Dobrzański został otwarty w nowych standardach kilka tygodni temu. To salon, który funkcjonuje przy al. Jana Pawła II od 2013 roku i połączony z marką BMW liczy niemal 500 mkw. powierzchni. Zdecydowanie obiekt z którego jesteśmy dumni.
Inne salony będziecie odświeżać na wzór salonu Dobrzańskich?
Nowy model organizacji przestrzeni w naszych salonach został po raz pierwszy zaprezentowany w ubiegłym roku. MINI Dobrzański to pierwszy salon w Polsce, który go wprowadza i jednocześnie jest to jeden z pierwszych salonów tego typu w Europie. Z czasem wszystkie salony MINI będą funkcjonować według tego standardu.
Nie zapominajmy o najważniejszym - każdy klient, który wybierze się do salonu MINI Dobrzański, może skorzystać z jazdy testowej i poczuć gokartową frajdę z jazdy. A to już jest jak miłość od pierwszego wejrzenia.
To już wiemy, skąd ten „Salon Pełen Dobrej Energii”.
Pozytywne doświadczenie z zakupu jest dla nas ważne. To też gra słów, ponieważ portfolio MINI jest zelektryfikowane. Jeśli chodzi o przyszłość, to stawiamy na samochody elektryczne i zelektryfikowane. Już w przyszłym roku zaprezentujemy całkowicie elektryczną wersje naszego SUVa – MINI Countryman.
Z każdym rokiem wprowadzacie innowacje i ulepszenia technologiczne w swoich pojazdach. W jakim kierunku zmierza MINI?
MINI od zawsze wpisywało się w wyzwania i potrzeby swoich czasów. Dlatego dziś wierzymy, że przyszłość mobilności miejskiej należy do pojazdów elektrycznych, takich które nie emitują CO2. W perspektywie 7 lat, tj. do 2030 roku nasze portfolio będzie w pełni elektryczne. Pokazaliśmy już koncept elektrycznego MINI Paceman, czyli mały miejski crossover, ale tak jak wspomniałem przed chwilą to nie koniec elektryzujących nowości.
Jaki model MINI jest obecnie najbardziej pożądany na rynku?
Najpopularniejszym modelem pozostaje od lat MINI Countryman, czyli kompaktowy SUV, który coraz części staje się samochodem nr 1 w rodzinie. MINI Countryman posiada napęd na cztery koła i dużo miejsca, dzięki czemu wraz z dziećmi, psem i bagażami komfortowo możemy pojechać na wakacje.
W 2021 roku sprzedaliście ponad 2,5 tys. egzemplarzy MINI w Polsce. Jak ważny jest dla was Kraków pod tym względem?
Południe kraju i Małopolska to jeden z najszybciej rozwijających się rynków w zakresie wzrostu sprzedaży. Tutaj elektryfikacja i elektromobilność stoi na najwyższym poziomie, choć potencjał jest jeszcze większy. Na ulicach miasta coraz więcej widzimy elektrycznych czy hybrydowych MINI z zielonymi tablicami, co nas bardzo cieszy.