Prace przy budowie Trasy Wolbromskiej zbliżają się do ul. Pachońskiego – poinformował ZIM. Pierwszy fragment zachodniej obwodnicy Zielonek ma być gotowy w tym roku.
Budowa nowego połączenia między Krakowem a Zielonkami jest już zaawansowana. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy sporo nerwów kosztowały kierowców prace na ul. Glogera, gdzie wykonawca pracował w rejonie skrzyżowania z nowo powstałym łącznikiem prowadzącym do Trasy Wolbromskiej. Najbardziej uciążliwe roboty miały się zakończyć jeszcze w wakacje, ale przedłużyły się i zahaczyły o rok szkolny.
Teraz nawierzchnia na skrzyżowaniu została już ułożona i ruch odbywa się dwoma pasami. – W ciągu najbliższych dwóch-trzech tygodni wykonawca będzie tam jeszcze pracował przy budowie chodników. Mogą się pojawiać tylko chwilowe utrudnienia, natomiast najważniejsze prace są już zakończone – mówi nam Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.
Na styku z Pachońskiego
Po stronie Zielonek droga jest już niemal gotowa, wykonawca skupia się teraz na odcinku krakowskim i stopniowo zbliża się do miejsca, w którym nowa droga łączy się z częścią Trasy Wolbromskiej wybudowanej już razem z linią tramwajową do Górki Narodowej.
Od środy 20 września zamknięty został tymczasowy chodnik na ul. Pachońskiego, na wysokości wlotu budowanej trasy. Ten sam, który służył mieszkańcom w czasie budowy linii tramwajowej.
– W kolejnych tygodniach w związku z budową włączenia Trasy Wolbromskiej do ul. Pachońskiego, czasowe utrudnienia w ruchu obejmą także ruch kołowy – zapowiada Zarząd Inwestycji Miejskich.
Do końca roku ruch pieszych po północnej stronie Pachońskiego zostanie przywrócony już w docelowej formie, z wykorzystaniem przejść, które powstaną przy skrzyżowaniu z Trasą Wolbromską.
Drugi etap
Niedawno pojawiła się nowa informacja dotycząca drugiego etapu Trasy Wolbromskiej, od węzła Zielonki do skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście w Trojanowicach. W powtórzonym przetargu, choć oferty ponownie przekroczyły zakładany budżet, Zarząd Dróg Wojewódzkich zdecydował się na zwiększenie budżetu i wybór projektanta.
Pracownia Inżynierska Klotoida będzie musiała zaprojektować 2-kilometrową drogę i uzyskać decyzję ZRID, za co otrzyma ponad 1,5 mln zł.