15 marca formalnie skończył się okres zimowej przerwy na budowach prowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Taka przerwa to prawo, a nie obowiązek wykonawców i w praktyce starają się oni maksymalnie wykorzystać zimowe miesiące, na tyle na ile pozwalają na to warunki. Tej zimy na wszystkich kluczowych inwestycjach prowadzone były roboty, choć na ich skalę mocno wpłynęła pogoda.
– Główną przeszkodą w ostatnich miesiącach w prowadzeniu prac budowlanych była zmienna pogoda. Obfite opady śniegu pojawiły się już na początku grudnia. W kolejnych tygodniach na przemian padał śnieg i deszcz, ziemia zamarzała i odmarzała, zamieniając się często w grząskie błoto. Takie warunki znacznie utrudniały prace na budowach, nie można było np. wykonywać wykopów lub budować nasypów – czytamy w komunikacie dyrekcji.
Na budowie północnej obwodnicy Krakowa powstają dwa tunele. W tunelu w Zielonkach wykonywano płyty denne, a w Batowicach trwały prace wykończeniowe, związane z wykonaniem płyty dennej, drenażu, odwodnienia liniowego, zabudowy chodników, nisz ewakuacyjnych, montażu kanału i systemów teletechnicznych oraz systemu gaszenia. Na mostach i wiaduktach budowano ustroje nośne, podpory, wykonywane były prace żelbetowe. Prowadzono prace wykończeniowe w budynkach Obwodu Utrzymania Drogi przy węźle Modlnica. Przewidywany termin oddania tej inwestycji do użytku to wrzesień 2024 roku. Zobacz najnowsze zdjęcia opublikowane przez GDDKiA.