Prace przy budowie tunelu w ramach powstawania linii tramwajowej weszły w kolejny etap. Wykonawca zakończył budowę stropu w rejonie ulicy Młyńskiej. Teraz prace toczą się w rejonie ronda Plsadu.
Przedstawiciele wykonawcy (firmy Gülermak) mówią, że to kolejne skomplikowane wyzwanie techniczne podczas realizacji linii tramwajowej do Mistrzejowic: ze względu na ograniczoną przestrzeń dla maszyn budowlanych wykonanie prac wymagało bardzo dużej precyzji.
– Nad bezpieczeństwem obiektu, oprócz inżynierów, czuwał specjalny system monitoringu geodezyjnego. To zestaw kilkudziesięciu urządzeń pomiarowych, który przez 24 godziny, w czasie rzeczywistym, sprawdzał stan obiektu z dokładnością do 0,1 mm. Jednocześnie, z uwagi na letnie upały, większość prac betoniarskich, których czas trwania przekraczał pięć godzin, odbywała się nocą. Wbudowaliśmy blisko 3000 metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego w płyty stropowe. Te struktury, choć tymczasowo zakryte, wkrótce ustąpią miejsca nowej jezdni i towarzyszącej jej infrastrukturze – wymienia Krzysztof Dziobek, dyrektor kontraktu z firmy Gülermak.