15 tys. kursów i pół miliona podróżnych. Miasto zachwala swoją inwestycję

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Jak informuje miasto w pierwszym miesiącu funkcjonowania najnowszego odcinka trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju skorzystało 500 tys. pasażerów.

W komunikacie władze miasta nazywają oddaniem poszczególnych elementów potrzebnej od lat infrastruktury „rewolucją komunikacyjną na północy”.  I podpierają to twierdzenie liczbami.

– Z danych Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego wynika, że w pierwszym miesiącu funkcjonowania trasy KST, na odcinku od przystanku „Papierni Prądnickich” do pętli „Krowodrza Górka P+R” z komunikacji tramwajowej skorzystało ponad pół miliona podróżnych. Tramwaje linii nr 18 i 50 wykonały prawie 15 tys. kursów, a łączna liczba przejechanych kilometrów na trasie „Krowodrza Górka P+R” – „Papierni Prądnickich” wyniosła 62,5 tys. – informuje magistrat.

Urząd dodaje, że w dni powszednie nową linię obsługują 42 tramwaje, a w weekendy – 20.

To nie koniec

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z towarzyszącą infrastrukturą rozpoczęła się w lipcu 2020 roku. Inwestycja miała zachęcić osoby mieszkające na północy Krakowa oraz w okolicznych gminach do korzystania z transportu zbiorowego. Oprócz linii tramwajowej powstało ponad 660 miejsc postojowych na trzech parkingach P+R. Dwa z nich – przy pętli „Krowodrza Górka” i przy ul. Pachońskiego są już dostępne.

Obecnie trwają prace przy budowie zintegrowanego węzła przesiadkowego na Górce Narodowej. Będzie tam dwupoziomowy parkingu P+R z terminalem autobusowym i pętlą tramwajową.

News will be here