5 powodów, dla których terminal płatniczy jest niezbędny w firmie

Technologia wkradła się właściwie we wszystkie dziedziny życia. Wpływ ma m.in. na podejście konsumentów do zakupów. Wśród innowacyjnych rozwiązań, jakie cieszą się uznaniem, wymienić można terminale płatnicze, a wraz z nimi szybkie i wygodne transakcje bezgotówkowe.

Sukcesywnie zwiększa się liczba osób preferujących transakcje bezgotówkowe. Trend ten potwierdzają liczne badania.Obecnie z transakcji bezgotówkowych korzysta 75% konsumentów, a to wzrost o 5% w stosunku do roku 2022. Trend ten umacnia się zwłaszcza wśród mieszkańców większych miast będących w przedziale wiekowym między 18-29 i 40-49 lat. Obecność terminala płatniczego, a tym samym możliwość płatności bezgotówkowych  jest korzystne zarówno dla kupujących, jak i właściciela firmy.

1.    Wygoda zakupów przyciąga kupujących

Zacznijmy od tego, z czym od razu kojarzą się transakcje bezgotówkowe, a więc od wygody. Dzięki możliwości płacenia kartą, telefonem lub zegarkiem nie trzeba nosić przy sobie gotówki, a zakup przebiega sprawniej. W przypadku większych zakupów nie ma kłopotu, z tym że w portfelu zabrakło pieniędzy i trzeba udać się do bankomatu. Tak samo znika problem czekania na wydanie reszty. Dla części klientów to, czy będą mieć możliwość wykonania transakcji bezgotówkowej, jest czynnikiem warunkującym, w którym miejscu zrobią zakupy.

2.    Dodatkowa ulga podatkowa

Przedsiębiorca decydujący się na dzierżawę terminala płatniczego, może liczyć na pewne benefity podatkowe. Przy ustalaniu podstawy opodatkowania do odliczenia są koszty poniesione w związku z inwestycją w urządzenie i opłaty dotyczące jego użytkowania. W zależności od tego, czy firma ma obowiązek posiadania kasy fiskalnej, czy nie, można odliczyć inną kwotę. W pierwszym przypadku będzie to maksymalnie 1 tys. zł rocznie, w drugim 2,5 tys. zł rocznie.

3.    Integracja terminala z systemem kasowym

Terminal płatniczy można  zintegrować z kasą lub systemem kasowym. Dzięki temu kwoty transakcji nie trzeba wpisywać na terminalu ręcznie, ale jest ona przekazywana do niego automatycznie. Z tego wynika kilka korzyści. Przede wszystkim zautomatyzowanie czynności skraca czas niezbędny na jej wykonanie. Oznacza to sprawniejszą obsługę klienta. Oprócz tego nie ma ryzyka popełnienia błędu przez kasjera, czego nie da się wykluczyć, kiedy kwota jest wprowadzana ręcznie na terminalu.

4.    Dodatkowa reklama produktów i usług

Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że terminal płatniczy może być jednym z narzędzi marketingowych. Na ekranie urządzenia bądź na wydruku mogą znajdować się treści marketingowe prezentujące informacje o aktualnych promocjach. To znacząco zwiększa prawdopodobieństwo, że zapozna się z ofertą firmy i skorzysta z niej w przyszłości. Jest to więc prosty sposób na to, by zwiększyć dochody firmy ze sprzedaży.

5.    Terminal pozwala na sprzedaż dodatkowych usług

Podstawową funkcją terminala płatniczego jest możliwość akceptacji  przez przedsiębiorcę transakcji bezgotówkowych. Jednak urządzenia tego typu mają szereg innych funkcji, których zastosowanie może spotkać się z aprobatą konsumentów. Wśród nich jest możliwość doładowania telefonu, wpłata gotówki na kartę, czy opcja płatności w innej walucie.

Podsumowanie

Na podstawie tego, jak rośnie liczba osób korzystających z transakcji bezgotówkowych, można założyć, że trend ten będzie się umacniać. Chociażby z tego względu warto pomyśleć o terminalu płatniczym. Jeśli do tego weźmie się pod uwagę wszystkie korzyści, o których wspomnieliśmy wyżej, motywacja może być jeszcze większa. Wystarczy odwiedzić stronę https://www.polcard.pl/rozwiazania-platnicze/terminale-platnicze/ i wybrać urządzenie dopasowane do potrzeb.