Autobusy kursują już Trasą Wolbromską. W planie kolejne nowości

Zdjęcie ilustracyjne fot. Kinga Romek/ LoveKraków.pl

Od soboty Trasą Wolbromską kursuje linia aglomeracyjna linia ekspresowa nr 337. ZTP zapowiedział niedawno także inne zmiany na północy miasta.

Trasa Wolbromska została otwarta pod koniec roku. Teraz zyskała swoją pierwszą linię autobusową.

Nowa trasa linii nr 337:

„Nowy Kleparz” – .... – „Krowodrza Górka P+R”, ul. Ździebły-Danowskiego, ul. Sosabowskiego, Trasa Wolbromska, ul. Glogera, Zielonki: ul. Krakowskie Przedmieście – ... – „Owczary Pętla”.

Na nowym odcinku trasy linia obsługuje przystanki „Prądnik Biały Zachód” (nr 02 – w kierunku Nowego Kleparza, nr 03 – w kierunku Owczar), zlokalizowane w rejonie skrzyżowania Trasy Wolbromskiej z łącznikiem w kierunku ul. Glogera.

Ostatnim przystankiem w I strefie taryfowej jest przystanek „Prądnik Biały Zachód”, natomiast pierwszym przystankiem w II strefie taryfowej pozostanie przystanek „Zielonki Skrzyżowanie”.

Od lutego nowa linia do Górki Narodowej

W lutym natomiast linia 193 ma zostać przedłużona z Prądnika Czerwonego do Górki Narodowej. To odpowiedź na postulaty zgłaszane przez Inicjatywę Górka Narodowa.

Jak komentował niedawno Jacek Mosakowski, autor bloga o komunikacji miejskiej, jednym z większych problemów początkowo zaproponowanego układu tras do Górki Narodowej był brak połączenia w stronę Nowej Huty. – Z jednej strony takiej relacji oczekiwali mieszkańcy wspomnianego rejonu. Z drugiej jest to tym ważniejsze jeśli wziąć pod uwagę pasażerów linii aglomeracyjnych. Dotychczas mieli oni możliwość przesiadki na kilka nowohuckich połączeń, w tym „138”, „139” czy „172”. Od poniedziałku 8 stycznia większość autobusów aglomeracyjnych – oprócz agloekspressu „307” – została jednak skrócona do nowego terminala. Zatem ci pasażerowie, którzy nie mieszkają przy trasie „307”, aby dostać się do Nowej Huty muszą się teraz przesiadać dwukrotnie. Wydłużenie „193” byłoby więc jakąś rekompensatą na dobry początek – pisał.

– Mieszkańcy oczekiwali połączenia z nowo powstałego terminala autobusowego w ramach węzła przesiadkowego na Górce Narodowej do Nowej Huty. Zgodnie z zapowiedziami, pierwszą nowo uruchamianą linią w ramach wzmocnień KMK w lutym będzie linia 193 z Lesiska przez Nową Hutę właśnie do Górki Narodowej – zapowiedział niedawno Zarząd Transportu Publicznego.

Co dalej?

Kolejne planowane połączenia obejmują linie 105 z Dworca Głównego Zachód do Osiedla Piastów oraz linia 513 z Miejskiego Centrum Opieki do Prądnika Białego Zachód, które zostaną wprowadzone sukcesywnie po uruchomieniu linii 193.

Na os. Piastów niedawno przeprowadzono prace, które umożliwią zawracanie autobusów. W tym tygodniu przeprowadzony został natomiast próbny przejazd:

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Czerwony Prądnik Biały Mistrzejowice
News will be here