Autobusy wracają na Myślenicką. Ulica przeszła totalną zmianę

Jeden z ukończonych fragmentów ulicy, stan z września 2020 fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W sobotę 16 stycznia autobusy po raz pierwszy od prawie trzech lat wrócą na stałe trasy i przejadą ulicą Myślenicką bez zjeżdżania na objazdy. To już prawie koniec długiej, uciążliwej, ale rewolucyjnej zmiany na tym ciągu drogowym.

Samochody pojawiły się tam już wcześniej. Pod koniec ubiegłego roku urzędnicy błędnie poinformowali o wprowadzeniu docelowej organizacji ruchu, choć nie została ona jeszcze odebrana. Później skorygowali błąd, tłumacząc, że na razie obowiązują jeszcze dotychczasowe zasady, zgodnie z którymi na odcinek ulicy Myślenickiej od ul. Sawiczewskich do ul. Niewodniczańskiego mogą wjeżdżać tylko mieszkańcy.

Teraz nie będzie już wątpliwości. Pod koniec tygodnia oznakowanie dotyczące zakazów wjazdu i objazdów ma zniknąć, a od soboty ulicą Myślenicką bez przeszkód przejadą już autobusy – na razie tylko dzienne.

- linie 135, 215, 225 - zostaną przywrócone na stałe trasy. Rozkłady jazdy zostaną zmienione;
- linia 254 - zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy dotycząca wybranych kursów w dni świąteczne;
- linia 915 - do odwołania pozostaje zawieszona.

Zostaną zlikwidowane tymczasowe przystanki o nazwie "Wrząsowice Rondo".

Jeszcze szczegóły

Nie oznacza to jeszcze całkowitego zakończenia prac. W rejonie ul. Bochnaka trzeba jeszcze uzupełnić brakujące miejsca, a wiosną uporządkowana zostanie zieleń. Docelowo – ale już w ramach osobnej inwestycji – w miejscu siedmiu sugerowanych przejść dla pieszych mają powstać standardowe, doświetlone dodatkowo pasy. Podobnie jak miało to miejsce na przebudowanej wcześniej ulicy Krzyżańskiego. W kilku miejscach mieszkańcy wnioskują jeszcze o montaż luster, by ułatwić wyjazd z posesji czy ulic poprzecznych.

– Nie mówię, że wszystko jest idealnie, ale w porównaniu do tego, co było, teraz jest naprawdę uporządkowane – komentuje Artur Markiewicz, radny dzielnicy X Swoszowice.

Ulica została poszerzona na całej długości, a piesi zyskali chodniki po obydwu stronach. Wcześniej wiązało się to z przebudową lub – na części odcinków – budową od zera infrastruktury podziemnej. Dla przykładu, na fragmencie wyglądała tak:

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Swoszowice