Dwupasmówką dojedziemy aż do Nowego Targu

fot. Archiwum

Do 2022 roku powstanie kolejny odcinek nowej Zakopianki. W siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad został dziś ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie 16-kilometrowej drogi pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem.

To już kolejna inwestycja, która ma ułatwić poruszanie się między Krakowem a Podhalem. Dzisiejszy przetarg stanowi kontynuację rozpoczętych już prac – budowy odcinka trasy S7 z Lubnia do Rabki Zdroju i drogi krajowej nr 47 do Chabówki. Nowe fragmenty połączą się z istniejącą drogą dwujezdniową do Rdzawki – brakuje więc jeszcze odcinka do Nowego Targu, w którym krzyżują się drogi numer 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu.

Potrzeby są duże, bo na odcinku między Rdzawką a Nowym Targiem przejeżdża każdego dnia średnio od 14 do 18 tysięcy pojazdów. W weekendy czy w czasie ferii i wakacji te liczby są oczywiście o wiele większe.

Cztery węzły

Firmy mają czas na zgłoszenie się do 18 grudnia. Po podpisaniu umowy zwycięzca będzie miał maksymalnie 44 miesiące na przygotowanie wszystkich dokumentów i przeprowadzenie prac.

A pracy będzie sporo, ponieważ odcinek ma ponad 16 kilometrów długości. Powstaną na nim cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Oprócz tego na tej trasie są 22 obiekty inżynieryjne – mosty, wiadukty i estakady. W ramach zadania powstaną też drogi obsługujące tereny przyległe do nowej arterii, rozwiązania dla pieszych i rowerzystów czy przejścia dla zwierząt.

Inwestycja będzie kosztować około miliarda złotych. Będzie miała status drogi o ruchu przyspieszonym, a nie ekspresowej.

News will be here