Żeby karta nie straciła ważności
Dyskusję, czy lepszym rozwiązaniem jest oferta na abonament, czy kartę prepaid, można prowadzić godzinami. Każda z tych opcji ma zarówno zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników. Zalety możemy wyliczać przy wsparciu dziesiątek argumentów. Jednocześnie nie warto zapominać o zobowiązaniach wynikających z podpisanych umów i zaakceptowanych regulaminów. Jednym z nich są regularne doładowania w ofercie na kartę.
Podstawowe argumenty podawane w dyskusjach o wyższości oferty prepaid nad abonamentem to kontrola wydatków, którymi można łatwo gospodarować, czy bogate pakiety w niższej niż abonament cenie. Jednak należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach, takich jak zapewnienie środków na koncie i utrzymanie ich ważności, by po prostu ich nie stracić. Krótko mówiąc, trzeba mieć świadomość, po jakim czasie karta SIM traci ważność. Zdecydowana większość oferowanych przez operatorów sieci rozwiązań na kartę prepaid ma bowiem to do siebie, że środki, które zostały zgromadzone na naszym koncie, nie będą ważne w nieskończoność. Szczegóły zawsze określa regulamin oferty. Operatorzy mają świadomość, że wielu klientów dotyka problem, kiedy mają na koncie jeszcze sporo pieniędzy, ale jego ważność wkrótce wygasa. Wtedy trzeba pamiętać o doładowaniu, bo inaczej może się okazać, że środki przepadną. Jak radzić sobie z taką sytuacją? Na szczęście z pomocą przychodzą operatorzy.
Autodoładowanie a możliwość korzystania z karty
Kiedy oferta na kartę jest ważna na przykład przez miesiąc od doładowania, najlepiej przedłużyć jej aktywność ostatniego dnia ważności. Sprawdzonym rozwiązaniem jest skorzystanie z opcji autodoładowania. Wystarczy wówczas określić w aplikacji nominał doładowania i wyznaczyć limit stanu konta, poniżej którego usługa zostanie zainicjowana. Pozostaje jeszcze sparować konto z kartą płatniczą i gotowe. Usługa będzie aktywować się automatycznie, a konto będzie doładowywane według ustalonych wcześniej zasad. Niektórzy operatorzy (np. Mobile Vikings) oferują możliwość kumulowania niewykorzystanych gigabajtów z pakietem kolejnych doładowań. Jest to jednak możliwe dopiero wtedy, gdy zostanie zachowana ciągłość doładowań.
Swego czasu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainteresował się tym, co dzieje się z pieniędzmi klientów, kiedy kończy się ważność ich konta. Nie wszyscy operatorzy korzystali wówczas z transparentnych rozwiązań rozliczania się z użytkownikami, więc skończyło się na karach finansowych. Od tej pory relacje na linii operator–klient zdecydowanie się poprawiły. Oddzielną kwestią jest przechowywanie danych osobowych po tym, jak karta SIM traci swoją ważność, a numer jest dezaktywowany. Ważność karty upływa po 12 miesiącach, ale prawo nakazuje, by operatorzy przechowywali nasze dane osobowe co najmniej pięć lat.