Jak pisać teksty SEO?

Nie jest tajemnicą, że teksty na stronie internetowej wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google doceniają materiały, które wyczerpują poruszany temat i odpowiadają na najczęściej zadawane pytania użytkowników. Dowiedz się, jak pisać skuteczne teksty w sieci, jednocześnie wspierając działania SEO.

Na czym polegają działania SEO?

Działania SEO mają na celu pozycjonować stronę WWW w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. To wszelkie usprawnienia i zmiany, które wprowadzasz w obrębie witryny, a także poza nią.

Dlaczego to takie ważne? Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większy ruch na stronie. Im większy ruch na stronie, tym większy zysk z działalności.

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest optymalizacja treści. To dzięki wysokiej jakości tekstom przyciągasz odbiorców, atrakcyjnie prezentujesz swoją ofertę i przedstawiasz się w roli eksperta w swojej branży.

Ponadto treści są ważne dla robotów wyszukiwarek, które faworyzują materiały merytoryczne i skonstruowane zgodnie z zasadami SEO.

Artykuły w prasie tradycyjnej rządzą się innymi prawami niż te pisane na potrzeby Internetu. W sieci trzeba brać pod uwagę to, że użytkownicy pobieżnie odbierają publikowane treści. Ponadto należy mieć na względzie działania robotów wyszukiwarek, które rozpoznają i indeksują strony WWW.

Jak tworzyć skuteczne treści na potrzeby Internetu?

Już wiesz, że skuteczne teksty SEO to takie, które spełniają oczekiwania użytkowników i odpowiadają na sposób działania algorytmów wyszukiwarek. Teraz czas przejść do szczegółów. Jak pisać teksty SEO, które przyciągną uwagę? Należy trzymać się zbioru najważniejszych zasad. Oto one.

  • poruszaj tematy związane z Twoją branżą,
  • określ grupę odbiorców, dla której piszesz,
  • odpowiadaj na najczęstsze pytania klientów,
  • staraj się wyczerpywać poruszany temat,
  • przy pisaniu korzystaj ze sprawdzonych źródeł,
  • dbaj o poprawność językową tekstów,
  • pisz prosto i krótkimi zdaniami,
  • tłumacz niejasne pojęcia,
  • używaj słów kluczowych dla poruszanego tematu,
  • nie kopiuj treści z innych stron,
  • korzystaj z nagłówków (H1, H2, H3…),
  • stosuj wypunktowania i pogrubienia,
  • dodawaj zdjęcia i inne grafiki,
  • twórz informujące i intrygujące meta dane,
  • stosuj linki zewnętrzne.

To garstka najistotniejszych zasad, które pomogą Twoim treściom przebić się w Internecie. Możliwe, że nie wszystkie są dla Ciebie dostatecznie zrozumiałe, dlatego tym kluczowym przyjrzymy się nieco bliżej.

Po co używać słów kluczowych?

Słowa kluczowe to drogowskazy. Dzięki nim roboty wyszukiwarek rozpoznają, czego dotyczy dany tekst. Pomagają także użytkownikom odnaleźć interesujące ich zagadnienia i odpowiedzi na zadane pytanie.

Słów kluczowych używaj umiarkowanie. Czasy, gdy ich liczba miała znaczenie, już minęły. Tekst nie powinien być przesycony frazami kluczowymi. Używaj ich w sposób naturalny.

Staraj się używać słów kluczowych w najważniejszych miejscach tekstu, czyli w tytułach, śródtytułach i we wstępie (lead).

Najczęściej używane zapytania związane z Twoją branżą znajdziesz w takich narzędziach jak: Semstrom lub Senuto. Słowa kluczowe powinny być Twoją inspiracją. Warto je sprawdzać, gdy szukasz kolejnych tematów na tekst.

Jak dbać o przejrzystość tekstów?

W sieci sprawdzają się krótkie zdania i krótkie akapity. Użytkownicy najczęściej przeglądają tekst wzrokiem, by znaleźć odpowiedź na zadane w wyszukiwarce pytanie. Dlatego słowa i frazy kluczowe umieszczaj w nagłówkach. Najważniejsze zdania pogrubiaj. W przypadku wyliczeń – stosuj wypunktowania. Wówczas Twój tekst będzie łatwy w odbiorze, a roboty wyszukiwarek będą go lepiej interpretować.

Jak stworzyć dobry tytuł?

Tytuł to niezwykle istotny element tekstu. Oznaczany jest znacznikiem H1 i znajduje się na górze strony. To on zachęca do przeczytania całości. Dobry tytuł powinien informować, co znajduje się w kolejnych akapitach, jednocześnie intrygując. Warto także użyć słowa kluczowego w tytule artykułu.

Do czego służą meta dane?

Meta dane, czyli meta tytuł i meta opis, wyświetlają się przede wszystkim w wynikach wyszukiwania. Użytkownik nie widzi ich na stronie. To one informują czytelnika, co znajduje się w danym tekście.

Meta tytuł lub tytuł SEO spełnia podobne funkcje jak tytuł H1, lecz w tym przypadku zachęca do kliknięcia link. Zgodnie z zasadami SEO meta tytuł powinien różnić się od tytułu H1. Jest on szczególnie ważny dla pozycjonowania, ponieważ wyświetla się w wynikach wyszukiwania i jest w pierwszej kolejności brany pod uwagę przez roboty wyszukiwarek.

Aby tytuł SEO wyświetlał się w wynikach wyszukiwania w całości, musi mieć odpowiednią długość. Zgodnie z wytycznymi powinien mieścić się w granicach 55-70 znaków.

Meta opis natomiast krótko informuje, czego dotyczy tekst. To zazwyczaj 2-3 zdania. Przynajmniej w jednym z nich warto użyć zwrotu CTA, czyli Call to Action (wezwanie do działania). Na przykład: „Dowiedz się, jak pisać teksty SEO” lub „Przeczytaj, jak tworzyć skuteczne treści”. Pamiętaj też o języku korzyści.

Do czego służą linki wewnętrzne?

Linki wewnętrzne to odnośniki, które prowadzą do innych podstron w obrębie tego samego adresu. Na przykład pod artykułem „Co to jest SEO” mógłby znaleźć się link do tekstu poświęconemu optymalizacji treści lub innemu zagadnieniu należącemu do tej tematyki.

Dzięki linkom wewnętrznym użytkownik łatwiej porusza się po Twojej stronie i odnajduje interesujące go informacje. Ponadto linki wewnętrzne ułatwiają robotom wyszukiwarek skanowanie strony WWW. W ten sposób wszystkie poszczególne jej części szybciej znajdują się w wynikach wyszukiwania.

Po co do tekstu dodawać grafiki?

Grafiki pełnią funkcję estetyczną. Dzięki nim artykuł wygląda atrakcyjniej. Ponadto pomagają w zrozumieniu i zapamiętywaniu informacji. Na przykład stosując infografiki z wykresami, pomagasz czytelnikom przyswoić statystyki podane w artykule.

Ponadto grafiki należy odpowiednio opisać i opatrzyć atrybutami Alt. Ich nazwa i znaczniki HTML powinny oddawać to, co znajduje się na zdjęciach. Wówczas elementy graficzne Twojej strony będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania w zakładce „Grafika”, a to kolejna szansa na pozyskanie ruchu na stronie.

Jak pisać skuteczne teksty SEO? Podsumowanie

Tworząc treści do Internetu, trzeba zwracać uwagę na wiele elementów. Powyższy mini poradnik nieco ułatwi Ci to zadanie. Jeśli jednak stwierdzisz, że tworzenie tekstów zgodnych z zasadami SEO to zbyt czasochłonne zajęcie, powierz to zadanie profesjonalnym copywriterom.

Agencja marketingowa WeNet ma w swoim zespole fachowców, którzy tworzą skuteczne treści SEO na każdy temat. Dzięki temu, że zajmują się tym zawodowo, są na bieżąco z najnowszymi aktualizacjami wyszukiwarek i wiedzą, jak sprawić, żeby Twoje treści były widoczne dla użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy z profesjonalną agencją, wejdź na stronę WeNet.pl i sprawdź, co mogą zrobić dla Ciebie specjaliści od tworzenia treści.