Krakowskie Centrum Kontaktu. Miejscy konsultanci odebrali ponad 157 tysięcy połączeń

fot. PIXABAY.COM
Konsultanci Krakowskiego Centrum Kontaktu odebrali w ubiegłym roku ponad 157 tysięcy połączeń.
Nowa miejska infolinia, która ułatwia krakowianom załatwianie spraw urzędowych, a także zgłaszanie interwencji, w pełnym zakresie działa od początku 2023 roku. Jej działalność podsumował w mediach społecznościowych wiceprezydent Krakowa Bogusław Kośmider. Wyliczył, że tylko w ubiegłym roku konsultanci Krakowskiego Centrum Kontaktu odebrali ponad 157 tysięcy połączeń. Informacji udzielili w 73 procent zapytań.

Tylko w pięciu procent przypadków, ze względu na skomplikowaną problematykę zagadnienia, rozmowy zostały przełączone (na tzw. II linię) do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych. Pozostałe 22 procent kontaktów (również przełączonych na II linię) dotyczyło indywidualnych spraw, prowadzonych w urzędzie, a zatem udzielenie odpowiedzi w tych przypadkach wymagało wglądu w akta” – wyliczają miejscy urzędnicy.

Od początku funkcjonowania KCK prowadzono obsługę informacyjną m.in. Wydziału Spraw Administracyjnych, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Grodzkiego Urzędu Pracy. W 2023 r. rozszerzono ją m.in. o Wydział Kształtowania Środowiska, Wydział Geodezji i Zarząd Zieleni Miejskiej.

Aby skorzystać z pomocy miejskich konsultantów i uzyskać praktyczne wskazówki, należy zadzwonić pod numer telefonu 12 616 55 55, dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 7.40-15.30. Pracownicy infolinii podzielą się wiedzą, postarają się odpowiedzieć na pytania i rozwiać wątpliwości, a w bardziej skomplikowanych czy zaawansowanych sprawach skierują pod właściwy adres, czyli połączą z odpowiednią osobą z danego wydziału lub jednostki.

Konsultanci nie tylko udzielają informacji, ale są również otwarci na uwagi i oczekiwania mieszkańców: przyjmują interwencje, zgłoszenia i pomysły, które mogą ulepszyć funkcjonowanie miasta, w tym jakość oraz dostępność miejskich usług. Są przekazywane do odpowiednich służb gminnych.