Mniej wycinek przy budowie linii do Mistrzejowic? Zobaczymy

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Miasto ostrożnie odpowiada na postulaty dotyczące zmian w koncepcji nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic.

O rozważenie zmian w planowanej inwestycji wnioskował w interpelacji przewodniczący rady miasta Dominik Jaśkowiec. Zaproponował m.in. by ograniczyć wycinkę drzew, a zamiast niej w większym stopniu zastosować przesadzanie. Chciał, by opracowana została całościowa koncepcja nowych nasadzeń przy inwestycji, a miejsca, w które trafią przesadzane rośliny, były uzgodnione z dzielnicą i spółdzielniami mieszkaniowymi.

Wśród postulatów pojawił się też wniosek dotyczący samej infrastruktury – by układ drogowy przebudować tylko w takim zakresie, w jakim wymaga usprawnienie ruchu tramwajów i zwiększenie bezpieczeństwa.

Przeanalizują

Odpowiedź prezydenta brzmi bardzo ostrożnie. W dokumencie podpisanym przez Jacka Majchrowskiego czytamy, że „z uwagi na wczesną fazę prac projektowych trudno na tym etapie przesądzać o ostatecznym kształcie inwestycji, a zatem również o wdrożeniu tak szczegółowych rozwiązań”. Prezydent zapowiada, że propozycje przewodniczącego Jaśkowca „zostaną przeanalizowane w trakcie prac projektowych”.

W dniu podpisania umowy z wykonawcą zarówno przedstawiciele firmy, jak i miasta, wypowiadali się w podobnym tonie. – Po konsultacjach powstała koncepcja, miała decyzję środowiskową, natomiast teraz w ramach tego programu to wszystko będzie na nowo przeliczone. Będzie sprawdzone, jaka musi być szerokość ulic, czy są drzewa do wycięcia, a jeśli tak, to ile i jakie będą nasadzenia – zapowiadał Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Tunel bez zmian

Bardziej kategoryczna była wcześniejsza odpowiedź dla radnego Łukasza Wantucha, który – powołując się na stwierdzenia projektanta Stanisława Albrichta – kwestionował potrzebę budowy 940-metrowego tunelu pod rondem Polsadu, zwiększającego koszty inwestycji.

Wiceprezydent Andrzej Kulig podkreśla w odpowiedzi, że decyzja o budowie tunelu zapadła na podstawie badań i prognoz ruchu, a zapewnienie tramwajom priorytetu na skrzyżowaniu w poziomie jezdni poskutkowałoby takimi problemami, jakie obserwujemy na skrzyżowaniu ulic Nowohuckiej, Powstańców Wielkopolskich, Kuklińskiego i Klimeckiego.

Miasto nie podejmuje natomiast kwestii budowy tunelu w rejonie skrzyżowania ulic Mogilskiej, Meissnera, Jana Pawła II i Lema, choć pojawiają się obawy, czy duże natężenie ruchu tramwajów na ul. Meissnera, a docelowo również Lema, nie spowoduje znacznych utrudnień w ruchu samochodów. W odpowiedzi dla radnego czytamy jedynie, że powstanie tam węzeł rozjazdów typu „pełna gwiazda”, a więc układ pozwalający na przejazd tramwajów we wszystkich relacjach.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Czerwony Mistrzejowice
News will be here