Z uwagi na gwałtowny wzrost liczby zakażeń koronawirusem, od 24 stycznia aż do odwołania wszystkie oddziały Urzędu Miasta Krakowa będą zamknięte dla bezpośredniej obsługi klienta. Zamknięte będą również Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych.
Wyjątkiem są wszystkie umówione wcześniej i niezrealizowane dotychczas wizyty w UMK. Ustalone terminy wizyt zachowują ważność. Również rozpoczęte wcześniej i niezałatwione sprawy w UMK, wymagające obsługi bezpośredniej, zostaną załatwione w dotychczasowy sposób.
- Bez zmian funkcjonują też telefony informacyjne oraz dostęp teleinformatyczny do usług realizowanych przez UMK. Apelujemy o korzystanie ze zdalnego kontaktu z urzędem – informuje magistrat.
Z urzędem można się kontaktować elektronicznie, dzwoniąc na numery telefonów stacjonarnych i komórkowych, wysyłając przesyłkę pocztową albo Paczkomatem Urząd 24 oraz rezerwując bezpośrednią wizytę w wybranych sprawach.
Przesyłkę można również wrzucić do pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu. Pojemniki takie znajdują się w 15 lokalizacjach:
al. Powstania Warszawskiego 10, os. Zgody 2, pl. Wszystkich Świętych 3-4, Rynek Podgórski 1, ul. Biskupia 18, ul. Dekerta 24, ul. Grunwaldzka 8, ul. Kasprowicza 29, ul. Lubelska 27, ul. Lubelska 29, ul. Mogilska 41, ul. Nowohucka 1, ul. Sarego 4, ul. Stachowicza 18, ul. Wielicka 28a
Bezpłatny odbiór przesyłek jest możliwy w paczkomatach: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielicka 28a, os. Zgody 2, ul. B. Zaleskiego 23, ul. Mogilska 41
Nadawanie przesyłek do UMK odbywa się poprzez wypełnienie formularza na stronie urzad24.inpost.pl, dokonanie opłaty i umieszczenie przesyłki w paczkomacie.
Lista spraw „na miejscu”
W Urzędzie Stanu Cywilnego można – w ramach wizyt - załatwić bezpośrednio następujące sprawy: rejestracja urodzeń, rejestracja zgonów (bez umawiania się na wizytę), sprawy związane z zawarciem związku małżeńskiego, wydawanie odpisów i zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego, przyjmowanie oświadczeń, w tym m.in. o uznaniu ojcostwa/powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego i realizacja ceremonii przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński zgodnie z przyjętymi zgłoszeniami i harmonogramem.
W Wydziale Spraw Administracyjnych możliwe jest składanie wniosków o wydanie i odbiór dowodu osobistego, składanie wniosków do CEIDG, sprawy meldunkowe, przeprowadzenie zaplanowanych wcześniej rozpraw administracyjnych w Referacie Postępowań Administracyjnych.
W Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców możliwe są rejestracja pojazdów, złożenie wniosku o rejestrację pojazdu, odbiór dowodu rejestracyjnego, udział w postępowaniach w sprawach rejestracji pojazdów, prawa jazdy: odbiór uprawnień do kierowania pojazdami, złożenie wniosku o prawo jazdy, założenie profilu kandydata na kierowcę, udział w postępowaniach w sprawach karnych, transport i działalność regulowana: udzielanie i zmiany uprawnień transportowych, kontrole przedsiębiorców.
Wydział Podatków i Opłat: obsługa kas i udział w toczących się postępowaniach podatkowych
Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji: Punkt Obsługi Przedsiębiorcy, wydawanie zaświadczeń z zakresu rewitalizacji, Wydział Planowania Przestrzennego, spotkania w ramach realizowanych wyłożeń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.