Czym jest SEO lokalne? Co warto o nim wiedzieć?
Jednym z największych błędów stacjonarnych firm, które dążą do zwiększenia sprzedaży, jest zaniechanie działań w tym zakresie w sieci. Jak bowiem powszechnie wiadomo, internet to w dzisiejszych czasach najlepsze miejsce na reklamę. Co jednak istotne, nie jest on przeznaczony wyłącznie dla firm, które same działają w sieci – wręcz przeciwnie! Ze skutecznej reklamy internetowej z powodzeniem skorzystają bowiem także firmy stacjonarne.
To właśnie dla nich stworzone zostało pozycjonowanie lokalne, które cieszy się sporym zainteresowaniem. SEO lokalne od swojego ogólnopolskiego odpowiednika różni się przede wszystkim obszarem oddziaływania. Sprawia, że strona www firmy dociera do węższego, bo skupionego wyłącznie na danym obszarze, grona odbiorców. Zawężony charakter lokalnego SEO nie stanowi jednak jego wady, lecz jest zaletą. Firmy świadczące swoje usługi stacjonarnie, powinny być bowiem widoczne w pierwszej kolejności dla klientów z danego miasta lub województwa.
Czym pozycjonowanie lokalne różni się od ogólnopolskiego?
Na pierwszy rzut oka, podejmowane w ramach pozycjonowania lokalnego działania niewiele różnią się od czynności realizowanych w przypadku pozycjonowania globalnego. Kluczową różnicą, która pozwala już na pierwszy rzut oka odróżnić SEO lokalne od globalnego, jest konstrukcja fraz kluczowych.
W przypadku pozycjonowania ogólnopolskiego, frazy ograniczają się do nazw usług świadczonych przez firmę. W SEO lokalnym dodaje się do nich natomiast jeszcze jeden człon – jest nim nazwa miasta (np. dla firmy oferującej SEO lokalne w Krakowie będzie to fraza „pozycjonowanie Kraków” lub „pozycjonowanie stron Kraków”) lub województwa (np. „pozycjonowanie małopolskie”). Oprócz nazwy miasta i regionu, fraza kluczowa może zawierać także nazwę dzielnicy, co często ma miejsce w przypadku firm z dużych miast.
Oprócz odpowiedniego doboru słów oraz fraz kluczowych i optymalizacji pod ich kątem strony www, ważne jest także posiadanie wizytówki Google Moja Firma, jej uzupełnienie w aktualne dane, a także szereg innych działań, które pozwolą zwiększyć skuteczność działań prowadzonych w ramach pozycjonowania lokalnego. Właściwie zrealizowane pozycjonowanie lokalne pozwala na skuteczne dotarcie do szerokiego grona osób zainteresowanych konkretnymi usługami w danej lokalizacji.
Więcej informacji znajdziesz na stronie pozycjonowanie Kraków z DevaGroup.