Standardy pracy, których można pozazdrościć

W Grupie Oknoplast pracuje już ponad 2,5 tysiąca pracowników, jednak firma nie zwalnia, planując dalszy rozwój. Jak działa jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych polskich firm w branży stolarki okiennej i w jaki sposób pracuje na markę “pracodawcy z wyboru”?

Oknoplast- firma założona w 1994 w Krakowie przez Pana Adama Placka, a od 2008 roku prowadzona przez syna – Mikołaja Placka, stale rozbudowując przestrzeń produkcyjno – magazynową, niezmiennie inwestuje w nowe rynki i technologie. „To jest w DNA Oknoplastu: organiczny wzrost biznesu i jednoczesny rozwój kompetencji w organizacji - mówi Joanna Jeziorowska, Dyrektor Personalny i Członek Zarządu w Grupie. Niełatwo o lepszy przykład firmy, która będąc jednym z liderów na globalnym rynku, jednocześnie pozostaje w zgodzie z własnymi wartościami.

W kanonie wartości ważne miejsce zajmuje również wspieranie lokalnej społeczności, która znajduje zatrudnienie w zakładach Grupy Oknoplast.

Rozwój osobisty wspierany i nagradzany

To, na co Oknoplast zwraca szczególną uwagę, to możliwość nauki i zwiększanie kompetencji. W ramach naszego budżetu szkoleniowego zapraszamy naszych pracowników do wykorzystywania okazji do nauki. Finansujemy działania rozwojowe, zachęcamy do dzielenia się widzą poprzez budowanie przestrzeni dla inter-mentoringu, rozwijamy ogólnodostępną dla wszystkich pracowników firmową platformę e-learningową, dofinansowujemy wysokokosztowe inwestycje rozwojowe jak: studia i wyspecjalizowane kursy - wymienia Joanna Jeziorowska. Poza możliwością rozwoju rynkowym wynagrodzeniem, firma oferuje również szereg benefitów. Wśród nich znajdują się między innymi: prywatna bezpłatna opieka medyczna Allianz, ubezpieczenie na życie, finansowe wsparcie dla pracowników w realizacji ich pasji, a wszelkie pomysły wpisujące się w stałe doskonalenie procesów są nagradzane przez szefów nagrodą pieniężną.

Dla Oknoplast ważne jest również dbanie o rodziny zatrudnionych pracowników. Podjęto inicjatywę “Witaj Szkoło!”, fundując pracownikom karty przedpłacone na każde dziecko w wieku szkolnym. Oknoplast nie zapomina o kartach przedpłaconych, które przyznawane są z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz Mikołajek, jak i o paczkach z prezentami i organizacji spotkania z Mikołajem dla dzieci. W okresie letnim, grupa dofinansowuje natomiast półkolonie. Pośród zatrudnionych pracowników utworzona jest także firmowa drużyna sportowa, która otrzymuje od Oknoplastu wsparcie dla swojej działalności.

Na dobre i na złe

Gdy wiosną 2020 roku wirus COVID-19 rozprzestrzeniał się po świecie, firma podjęła się istotnych działań, wspierających zarówno własnych pracowników, jak i szeroką profilaktykę w regionie. Zaangażowała się w akcję pomocy Szpitalowi Uniwersyteckiemu w Krakowie, finansując laboratorium diagnostyczne, w celu zwiększenia ilości wykonywanych testów na COVID-19. Z pomocą Oknoplast szpital mógł testować potencjalnie zarażonych pacjentów przez całą dobę, co zwiększyło wydajność laboratorium trzykrotnie. Zadbaliśmy też o nasz własny zespół, uruchamiając dla naszych pracowników wsparcie psychologów i ekspertów w zakresie łagodzenia skutków stresu, wynikającego z pandemii - opisuje Joanna Jeziorowska.

Przedsiębiorstwo aktywnie wspiera lokalną społeczność, m.in. przekazując wyposażenie okienne osobom dotkniętym skutkami powodzi czy pożarów, fundując plac zabaw dla lokalnej placówki przedszkolno - szkolnej, a także stale udzielając wsparcia schroniskom dla zwierząt.

Stale optymalizujemy procesy, niezmienne jest jednak nasze podejście do kluczowej wartości, tj. dbałości o zbudowanie i utrzymanie angażującego i satysfakcjonującego środowiska: dla naszych pracowników, partnerów, klientów. Z dumą możemy powiedzieć, że taka strategia działania przynosi korzyści wszystkim - dodaje Joanna Jeziorowska Dyrektor Personalna i Członek Zarządu w Oknoplast.