Trasa Wolbromska: Będą zmiany, od marca ruch wahadłowy na ul. Glogera

fot. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

W kolejnych miesiącach można się spodziewać przyspieszenia prac na miejskim odcinku budowanej Trasy Wolbromskiej. Będzie się to wiązało ze zmianami w organizacji ruchu.

Zachodnia obwodnica Zielonek, czyli tzw. Trasa Wolbromska, będzie przebiegać częściowo na terenie gminy Zielonki, a częściowo w Krakowie. Miejski odcinek rozpoczyna się od ul. Pachońskiego i połączy się z budowanym obecnie układem drogowym przy linii tramwajowej na Górkę Narodową. Droga poprowadzi na północ i połączy się z – również będącą już w budowie – północną obwodnicą Krakowa. Będzie miała po dwa pasy w każdą stronę.

Droga przecina osiedlowe ulice na terenie dzielnicy Prądnik Biały, np. ulicę Zimorowicza i Jasną, co będzie wymagało wybudowania dodatkowych dróg zapewniających dojazd do posesji. Dalej samochody pojadą wiaduktem nad linią kolejową i nad przejściem pieszo-rowerowym w rejonie ul. Rybałtowskiej, która również zostanie przecięta nową drogą.

Nieco dalej powstanie spore rondo turbinowe, z dwoma pasami ruchu. Będzie się z nim łączyć z jednej strony nowy łącznik z ul. Glogera, a z drugiej – nowa droga poprowadzona od ul. Rybałtowskiej, równolegle do głównego ciągu. Przy tej drodze powstanie nowa pętla autobusowa.

Przebudowany ma też zostać krótki odcinek ulicy Glogera, gdzie wybudowany będzie m.in. chodnik, dodatkowy pas czy zatoka autobusowa.

Będą zmiany

W czwartek podczas spotkania online zorganizowanego przez radnego Jakuba Koska na pytania mieszkańców w sprawie inwestycji odpowiadali przedstawiciele Zarządu Inwestycji Miejskich, projektant i wykonawcy.

Wiadomo już, że podczas prac mieszkańców tego rejonu czeka sporo zmian w organizacji ruchu. Już teraz częściowo zamknięta jest ul. Piaszczysta. – W następnych etapach, w okresie zimowym, planujemy zamknąć ul. Zimorowicza i Jasną oraz zmienić organizację ruchu na ul. Rybałtowskiej: zamknąć ulicę w miejscu jej aktualnego przebiegu, wykonując objazd na czas realizacji naszych prac, tak aby była zapewniona komunikacja do ul. Żwirowej – zapowiadał Daniel Dzieciuch, kierownik robót drogowych na tej inwestycji.

Firma Strabag rozpoczęła już budowę przejścia pieszo-rowerowego i planuje w miarę możliwości kontynuować te prace w zimie, by możliwie szybko udostępnić ten fragment. Zimą mają być też prowadzone prace rozbiórkowe.

Wahadło na Glogera

Wiosną mają się natomiast rozpocząć prace przy przebudowie ul. Glogera. Będzie się to wiązało z wprowadzeniem ruchu wahadłowego na fragmencie tej ulicy, w rejonie skrzyżowania z ul. Malinową. – Planujemy rozpocząć prace w okolicach marca, realizacja będzie trwała około trzech miesięcy – zapowiadał Daniel Dzieciuch. Najpierw powstanie jedna połowa nowej jezdni, a potem druga.

Mieszkańcy podczas spotkania pytali m.in. o kwestie odszkodowań za zajęty teren, utrudnienia w dojeździe do posesji czy budowę ekranów akustycznych. Wiadomo już m.in., że ze względu na poziom hałasu ekrany w większości planowane są jako pełne – również na drodze łączącej ul. Glogera z Trasą Wolbromską.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały