„Uber ma czytelny system reklamacji”

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Po naszej publikacji dotyczącej kolejnych kontroli przewozu osób oraz nieprawidłowo, zdaniem urzędników i inspektorów ITD, wyznaczonych tras i kwot za przejazd, głos zabierają przedstawiciele Ubera. Firma przypomina, że każdy użytkownik może złożyć reklamację, która z dużym prawdopodobieństwem zostanie rozstrzygnięta na jego korzyść.

Przedstawiciele firmy nie odnoszą się do kar dotyczących braku licencji na przewóz osób, braku taksometru czy cennika, ale podkreślają, że użytkownicy aplikacji, gdyby uznali, że wybrana przez kierowcę trasa nie jest optymalna, a cena zbyt wysoka, mogą skontaktować się z działem pomocy.

– Użytkownik ma możliwość w prosty sposób skontaktować się z działem pomocy z poziomu aplikacji – gdy zgłoszenie jest zasadne, dokonujemy korekty opłaty. 83% zgłaszanych problemów jest rozwiązywanych w ciągu 24 godzin od zgłoszenia – informuje Magdalena Szulc z Ubera.

Firma przypomina również, że Urząd Ochrony Klienta i Konsumenta pozytywnie wypowiedział się na temat działalności Ubera. Z tym, że ta została wydana rok temu. – Z posiadanych przez UOKiK informacji wynika, że Uber ma czytelny system reklamacji, które mogą być zgłaszane za pośrednictwem aplikacji, telefonu jak i drogą mailową – twierdzi urząd.

Należy również podkreślić, że od rozpoczęcia przez Uber działalności w Polsce do chwili obecnej, prezes UOKiK nie otrzymał żadnych skarg konsumenckich na Ubera, w tym też nie otrzymał sygnałów wskazujących na występowanie nieprawidłowości w związku z obsługą roszczeń konsumenckich przez tego przedsiębiorcę. Biorąc pod uwagę powyższe, na tym etapie nie posiadamy informacji uzasadniających podjęcie przez Prezesa UOKiK działań o charakterze władczym w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów – czytamy w dalszej części opinii.

Cennik jest czytelny

Wróćmy na moment do tego, za co kierowcy Ubera dostają ogromne kary, czyli brak tego wszystkiego, co muszą mieć taksówkarze, aby legalnie móc wozić pasażerów. UOKiK i w tym aspekcie niejako broni firmę ze Stanów Zjednoczonych.

– Warto tu zwrócić uwagę, że obowiązki takie jak stosowanie taksometru, wywieszanie informacji o wysokości taryfy na pojeździe czy przestrzeganie taryf maksymalnych, mają na celu ochronę pasażerów przed nieuczciwymi kierowcami. W opinii UOKiK usługa Uber zapewnia nie mniejszy poziom ochrony przed tego typu nadużyciami, gdyż wysokość opłat jest kalkulowana w oparciu o przejrzyste stawki i obiektywne parametry. Uber w czytelny sposób przedstawia cennik – twierdzi urząd.

Pełną opinię sprzed roku można przeczytać tutaj [Link]