Przyszły węzeł Zielonki na północnej obwodnicy Krakowa będzie łączył nową drogę ekspresową z Trasą Wolbromską i lokalnymi drogami. Widać już coraz więcej elementów nowej infrastruktury, ale wciąż jeszcze daleko jest do ostatecznego efektu. Jak ma docelowo wyglądać nowy węzeł?
Nad drogą ekspresową powstanie rondo, do którego doprowadzony zostanie gotowy już odcinek tzw. Trasy Wolbromskiej. Docelowo Trasa Wolbromska będzie mieć swoją kontynuację również po północnej stronie obwodnicy, więc w ramach swojego zadania GDDKiA wybuduje również fragment połączonej z rondem drogi, która zostanie przedłużona w ramach osobnej inwestycji.
Oprócz tego, projekt przewiduje budowę lub przebudowę całego układu dróg lokalnych. Na zdjęciach można zobaczyć m.in. wiadukt nad drogą ekspresową czy wiadukt, którym Trasa Wolbromska zostanie poprowadzona ponad drogą lokalną. Nieco dalej widać już kładkę, którą będzie można przejść lub przejechać rowerem na drugą stronę obwodnicy.
Po południowej stronie nowej drogi ekspresowej poprowadzona będzie w nowym śladzie ul. Na Zielonki, z chodnikiem i drogą dla rowerów. U wylotu gotowej części Trasy Wolbromskiej widać już miejsca, w których połączy się ona z ulicami Na Popielówkę i Długopolską.
Nad tunelem planowane jest m.in. lądowisko dla helikopterów. W sąsiedztwie powstał już zbiornik retencyjny.
Nowy układ drogowy powstanie też po północnej stronie obwodnicy, jako fragmenty ulic ks. Adama Zięby, Pekowickiej i Jurajskiej. Docelowo cały węzeł ma wyglądać tak:
Mapę ze szczegółowymi rozwiązaniami (z etapu audytu rowerowego) można znaleźć TUTAJ.