Na budowie północnej obwodnicy Krakowa trwa formalnie zimowa przerwa. GDDKiA zapowiada jednak, że roboty będą kontynuowane. – Tej zimy na budowie będą prowadzone prace ziemne, instalacyjne i wykończeniowe, m.in. montaż barier ochronnych i balustrad – zapowiada Monika Skrzydlewska z GDDKiA.
Budowany odcinek ma 12,3 km, a zaawansowanie prac osiągnęło 87 proc. Powstają na nim trzy węzły – Zielonki, Węgrzce i Batowice. – Konstrukcje 25 z 27 mostów, wiaduktów i estakad na trasie są już gotowe. Musimy jeszcze wykonać na nich prace wykończeniowe. Te obiekty będą miały łączną długość 1,861 km – wylicza przedstawicielka dyrekcji.
Obwodnica będzie też miała dwa tunele – w Zielonkach (653 m długości) i Dziekanowicach (496 m). Krótszy tunel jest niemal gotowy, w wakacje ułożona w nim została betonowa nawierzchnia – to pierwszy odcinek drogi szybkiego ruchu w Małopolsce z tego rodzaju nawierzchnią. W drugim obiekcie trwają cały czas prace związane z przekopaniem tunelu i równocześnie z budową konstrukcji stropu i dna.
Na 10 km obwodnicy ułożona już została pierwsza warstwa asfaltu, a na 7 km są dwie, co oznacza ponad połowę prac związanych z położeniem nawierzchni na nowej drodze. W minionym roku oddane zostały do ruchu wiadukty zbudowane w ramach węzłów Węgrzce i Batowice. Połączona też została część węzła Zielonki ze zbudowaną przez województwo i miasto Trasą Wolbromską, stanowiącą część zachodniej obwodnicy Zielonek.