Na południe od Krakowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kończy prace na ostatnim odcinku nowej zakopianki między Rdzawką a Nowym Targiem. To 16,1 km dwujezdniowej trasy poprowadzonej w nowym śladzie na zachód od dzisiejszego przebiegu.
Dzięki jej budowie cała trasa zakopianki od Krakowa do Nowego Targu będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Odcinek od Rdzawki do Nowego Targu nie będzie drogą ekspresową, a skrzyżowania z innymi drogami będą bezkolizyjne. Powstaną cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.
– Rozpoczęliśmy układanie ostatniej, trzeciej warstwy asfaltu na zdecydowanej większości drogi. W Rdzawce przygotowujemy korpus drogi w pobliżu wiaduktu. Prowadzone są prace wykończeniowe związane z montażem barier energochłonnych, ekranów i wyrównywaniem skarp. Budowa jest zaawansowana w 91 proc. Oddanie trasy do użytku planujemy w październiku – informował w połowie czerwca Kacper Michna z GDDKiA.