Wszystkie oferty zmieściły się w budżecie zaplanowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na budowę węzła w ciągu drogi krajowej nr 94 w Wieliczce.
Koniec z korkami
– Głównym kryterium w tym postępowaniu jest cena. Im niższa, tym więcej punktów dla oferenta. Maksymalnie – na tym etapie – można uzyskać 60 punktów. Pozostałe 40 proc. końcowej oceny oferty stanowi jakość. Co to oznacza? To, że będziemy brać pod uwagę m.in. przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne, instalacje zasilające czy obiekty mostowe. Komisja przetargowa przystępuje do analizy otrzymanych ofert – informuje Kacper Michna z GDDKiA.
Nowy, bezkolizyjny węzeł powstanie w miejscu skrzyżowania DK94 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną. Funkcjonująca tam sygnalizacja świetlna ogranicza przepustowość oraz przyczynia się do powstawania zatorów drogowych – szczególnie w godzinach szczytu. Budowa nowego układu drogowego spowoduje likwidację sygnalizacji, a nowe rozwiązanie udrożni ruch na DK94 i wjazd do Wieliczki. Inwestycja pozwoli na bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2020-2021 ul. Krakowską przejeżdża codziennie prawie 22 tysiące pojazdów.
Wieliczka. Powstanie 70-metrowa estakada
Droga krajowa zostanie poprowadzona estakadą o długości ok. 70 metrów, a pod nią powstanie rondo. Z ronda będzie można wjechać na drogę w kierunku Krakowa lub Tarnowa, będzie też do niego prowadził zjazd dla kierowców jadących od strony Bochni. Wjazd z Krakowa będzie prowadził, podobnie jak dziś, ul. Krakowską do ronda Wieliczan.
Realizacją inwestycji, a także sfinansowaniem większości kosztów budowy zajmie się zarządca DK94, czyli GDDKiA. Wykonawca będzie miał 25 miesięcy na wykonanie zadania nie wliczając okresu zimowego, tj. od 15 grudnia do 15 marca.