Dwa nowe perony i przejście podziemne zamiast kładki na stacji kolejowej w Olkuszu

Stacja kolejowa w Olkuszu fot. Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Wojewoda wydał decyzję o pozwoleniu na przebudowę stacji w Olkuszu. Obiekt od lat jest w fatalnym stanie.

W ramach prac przewidziano m.in. przebudowę układu torowego oraz budowę dwóch peronów o długości 400 i 500 metrów. W miejsce dotychczasowej kładki dla pieszych, która stanowiła dojście do peronów, powstanie przejście pod torami wyposażone w windę. Planowane są także nowe ławki i wiaty, tablice informacyjne oraz oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych dla osób niewidzących i słabowidzących.

Rygor natychmiastowej wykonalności

– Inwestujemy w spójność regionu. Warto podkreślić, że transport kolejowy ma także swój wymiar ekologiczny, co jest dodatkowym argumentem – mówi wojewoda Łukasz Kmita. Zapewnianie dostępności komunikacyjnej regionów i idąca za tym większa mobilność mieszkańców to czynnik wspierający zrównoważony rozwój gospodarczy i społeczny. Mając na uwadze ten aspekt, zadecydowałem o nadaniu decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Tym samym inwestor może niezwłocznie przystąpić do realizacji inwestycji – dodaje wojewoda.

Przebudową zajmą się PKP PLK. W sierpniu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk szcował, że koszt inwestycji ma wynieść około 130 mln zł.

News will be here

Aktualności

Pokaż więcej