W ostatnim czasie krakowianie najczęściej wybierali utwory rapera KęKę, formacji Fisz Emade Tworzywo i Dawida Podsiadło. To wynik listy The Sound of Kraków opublikowanej przez Spotify.
Krakowianie wybierają polskich artystów – tak wynika z opublikowanej ostatnio w serwisie Spotify listy The Sound of Kraków. Początek zestawienia zdominował raper KęKę i jego trzy muzyczne propozycje – „Cud”, „Na drodze” i „Troski” z albumu „Trzecie rzeczy”. Na kolejnych miejscach uplasował się utwór „Wataha”, promujący ostatnią trasę Męskiego Grania czy singiel „Biegnij dalej sam” promujący najnowszy album Fisz Emade Tworzywo „Drony”. Na liście nie zabrakło Taco Hemingway i Dawida Podsiadły z dobrze znanymi już „Pastempomat” czy „W dobrą stronę”.
Grechuta, Brodka i Kozidrak
Nie zabrakło również Brodki i utworów z płyty „Clashes” czy Beaty Kozidrak i jej ostatniego hitu „Upiłam się tobą”. Co ciekawe, w zestawieniu można znaleźć również utwór Myslovitz „Mieć czy być” czy „Dni, których nie znamy” Marka Grechuty. Oprócz tego mieszkańcy stolicy Małopolski chętnie słuchali Hey, O.S.T.R, Sylwii Grzeszczak, Lao Che, Meli Koteluk czy The Dumplings. Jak widać, krakowska lista brzmień jest naprawdę zróżnicowana.
– Młodzi ludzie obecnie słuchają przede wszystkim muzyki popularnej – stwierdził jakiś czas temu socjolog Michał Jan Lutostański z Uniwersytetu SWPS. – Muzyka klasyczna cieszy się natomiast większą popularnością niż… reggae, rap czy muzyka metalowa. Oprócz tego oczywiście ważne są utwory odtwarzane w radiu i podczas imprez. Nasze ponowoczesne czasy pozwalają również na to, żeby w internecie czy telefonach komórkowych posłuchać dowolnych muzycznych gatunków.
Czego słuchają Polacy?
Ostatnie podsumowania pokazują, że gust muzyczny Polaków jest naprawdę zróżnicowany. Podsumowanie 2016 roku Spotify pokazało, że najpopularniejszym zespołem był Twenty One Pilots. Najchętniej słuchaliśmy również Rihanny, Drake’a, Coldplay, Justina Biebera czy Adele. Polski raper Taco Hemingway znalazł się na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych artystów. Warto podkreślić, że to jedyny polski przedstawiciel, który znalazł się w zestawieniu.
„Tamta dziewczyna” najpopularniejsza
Jeżeli chodzi o zestawienie 2016 serwisu YouTube, najchętniej oglądanym teledyskiem był utwór Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”. Singiel promujący najnowszy, czwarty album wokalistki do dziś ma ponad 60 milionów wyświetleń. Popularnością cieszyły się również teledysk Coldplay z utworem „Hymn for the weekend”, Sii i Seana Paula „Cheap thrills” czy „This is what you came for” Rihanny i Calvina Harrisa.