Kino się zamyka? „Z zewnątrz wygląda jak opuszczony budynek”

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

– Co się dzieje z Cinema City Zakopianka? Z zewnątrz wygląda jak opuszczony budynek – takie pytanie dostaliśmy od jednego z czytelników. Okazuje się, że sieć nie zamyka multipleksu, tylko dostosowuje się do obowiązujących przepisów.

W lipcu zeszłego roku w życie weszła uchwała krajobrazowa, której przepisy wyznaczają, jak powinny wyglądać reklamy i szyldy w Krakowie. Prawo nie omija największych i każda firma musi się do niego stosować. Tak samo jest w przypadku Cinema City.

Jak się okazuje, nie tylko do nas wysyłane są pytania o kino. – Również dostajemy pytania od krakowskich widzów Cinema City, co z naszym kinem w CH Zakopianka – mówi Marta Trzepla, odpowiedzialna za kontakt z mediami.

Co się więc wydarzyło, że pojawiają się takie zapytania? – Widoczne wcześniej oznaczenia kina, mimo że dość stonowane, nie spełniały norm ustawy krajobrazowej i zostały zdemontowane. Obecnie jest faza przejściowa, czekamy na montaż nowych, zgodnych z wytycznymi oznaczeń – tłumaczy Trzepla.

Przedstawicielka sieci dodaje, że kino działa pełną parą i przypomina, że niedawno (pod koniec października) została uruchomiona, po ponad dwuletniej przerwie, sala IMAX.

– Chcemy zapewnić naszych widzów, że pomimo przejściowego braku widocznych z zewnątrz logotypów Cinema City Zakopianka jest otwarte w tym miejscu bez zmian – mówi Marta Trzepla.

Czym jest uchwała krajobrazowa?

To dokument, który określa zasady umieszczania nośników reklamowych oraz szyldów. Precyzuje, kiedy i na jaki czas można zamontować siatkę wielkoformatową, w jakiej odległości od skrzyżowania można zainstalować billboard, czy na ekranie ledowym można emitować treści reklamowe oraz ile szyldów może umieścić przedsiębiorca.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Łagiewniki-Borek Fałęcki