Kocmyrzowska do przebudowy w trzech etapach. Sprawa brakującego odcinka rusza z miejsca

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Po dłuższym okresie ciszy pojawiły się nowe informacje w sprawie przebudowy odcinka ulicy Kocmyrzowskiej od ul. Bulwarowej do węzła drogi S7. Przygotowania do modernizacji ostatniego brakującego fragmentu ruszają z miejsca.

S7-Bukszpanowa

O ulicy Kocmyrzowskiej w minionym roku było głośno. Wszystko za sprawą umowy, dzięki której fragment od planowanego węzła Grębałów w stronę pętli tramwajowej (do ul. Kantorowickiej i Bukszpanowej) zostanie przebudowany przez wykonawcę drogi S7. Połączenie państwowej i miejskiej inwestycji ułatwi ich skoordynowanie i przyspieszy osiągnięcie celu – po złych doświadczeniach miasta z próbą przeprowadzenia remontu we własnym zakresie.

Efekty przygotowań do już widać. W ostatnim czasie informowaliśmy o tym, że projekt przebudowy przechodzi audyt rowerowy. O proponowanych przez wykonawcę rozwiązaniach pisaliśmy szerzej tutaj:

To właśnie ten fragment ulicy zostanie przebudowany w pierwszej kolejności. – Obecnie trwa kompletowanie dokumentów do wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Roboty w terenie powinny się rozpocząć niezwłocznie po uzyskaniu tej decyzji, z początkiem przyszłego roku. Zgodnie z harmonogramem, termin zakończenia to listopad 2024 roku – czytamy w najnowszym komunikacie miasta.

Bukszpanowa-Prusy

Zarząd Inwestycji Miejskich zajął się również dalszym odcinkiem, czyli od ulicy Bukszpanowej aż za granicę miasta, do miejscowości Prusy. To właśnie do tego miejsca droga miała być przebudowana zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, kiedy miasto po raz pierwszy wybierało projektanta i wykonawcę prac.

Pod koniec minionego roku wybrany został projektant tego fragmentu. Firma Sweco ma 13 miesięcy na to, by przygotować projekt i uzyskać wszystkie potrzebne zgody.

Bulwarowa-S7

Przez długi czas w publicznych dyskusjach nie pojawiał się natomiast odcinek bliżej centrum miasta, od ul. Bulwarowej do planowanego węzła S7. To miejsce, gdzie dwupasmowa Kocmyrzowska zwęża się do jednej jezdni po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a torowisko tramwajowe z pasa pomiędzy jezdniami przenosi się na południową stronę drogi. Trudno sobie wyobrazić, by ten fragment pozostał bez zmian w sytuacji, gdy cała pozostała część zostanie przebudowana.

W tej sprawie również pojawił się ostatnio nowy przetarg. – W jego efekcie ma zostać opracowana wielobranżowa i wielowariantowa koncepcja rozbudowy wylotówki na Proszowice od skrzyżowania z ul. Bulwarową do węzła Grębałów wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Zwycięzca ma też przygotować materiały i uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. – informuje miasto.

Dzięki temu miasto będzie mogło zlecać kolejne prace dotyczące rozbudowy tego odcinka ul. Kocmyrzowskiej – najpierw opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID, a następnie roboty budowlane.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Wzgórza Krzesławickie