Koniec prac na zakopiance. GDDKiA otwiera kładkę

fot. GDDKiA

Zakończyła się budowa kładki w Głogoczowie. – Planujemy otworzyć ją dla pieszych już jutro przed południem – informuje GDDKiA.

Piesi zmuszeni do przejścia przez zakopiankę, mogą odetchnąć z ulgą. Od jutra będzie dla nich dostępna jedna z budowanych kładek. W rejonie obiektu trzeba jeszcze posprzątać i zlikwidować stare przejście.

–  Musimy uzupełnić krawężnik wzdłuż drogi i ściągnąć farbę z nawierzchni. Dlatego też jutro w Głogoczowie będą niewielkie utrudnienia na trasie. Ruch w razie potrzeby będzie sterowany ręcznie – mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Bezpieczne przejście

Kładka nad zakopianką zastępuje dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów i wind.

Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.  Koszt inwestycji to 5,4 mln zł.

Trwają prace

– Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki: obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska oraz przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie – wymienia Michna.

Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. W Krzyszkowicach powstają węzeł i tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – GDDKiA planuje zrealizować do końca 2025 roku.

 

Aktualności

Pokaż więcej