Kraków stolicą picia wódki. Przynajmniej według American Airlines

Kraków Rynek Główny fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Burza rozpętała się w sieci tuż po tym, jak linie lotnicze American Airlines wypuściły do internetu film promujący nowe połączenia lotnicze w sezonie 2020. Wśród nich znalazło się także to z Chicago do Krakowa.

Przewoźnik reklamując kolejne połączenia lotnicze zachwala piękne plaże w Tel Awiwie, rejsy po Dunaju w Budapeszcie, wielobarwny targ w Casablance oraz spektakl marionetkowy w Pradze. W Krakowie natomiast nie liczy się Rynek Główny, muzea czy Wawel, a możliwość „napicia  się wódki z przyjacielem”. Film wywołał oburzenie również wśród urzędników.

Miasto zabiera głos

Robert Piaskowski jako doradca Jacka Majchrowskiego ds. kultury i dziedzictwa, zapowiedział, że miasto zajmie stanowisko w tej sprawie. Wyraził także swoje ubolewania faktem, że sytuacja to nie jednorazowa pomyłka, ale efekt wieloletniego przyzwolenia na to, aby Kraków był miejscem jedynie fajnej imprezy ze znajomymi.

Na Facebooku pojawiło się również oświadczenie ze strony miasta, w którym autorzy podkreślają, że „koncepcja nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa, które jest postrzegane jako wyjątkowe miejsce UNESCO, przyciągające co roku licznych turystów, którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej Krakowa”.

W oświadczeniu czytamy dalej: – Kraków to jednocześnie nowoczesne centrum akademickie, które oferuje bogatą ofertę usług konferencyjnych i medycznych.

Tylko po polsku

Oświadczenie pojawiło się niestety tylko w języku polskim i nie ma w załączeniu wersji anglojęzycznej, aby mogli je przeczytać również autorzy spotu z American Airlines. Zapowiada się jednak na to, że to nie koniec działań urzędu miasta w zakresie zmian wizerunkowych Krakowa w filmie AA.

American Airlines odpowiada

W odpowiedzi na pytania dziennikarzy z Business Insider Polska, American Airlines tłumaczy, że spot to jedynie element większej kampanii. Linie lotnicze wyjaśniają również, że „na naszej stronie internetowej powstała specjalna sekcja poświęcona nowym połączeniom. Prezentacja Krakowa obejmuje tam więcej informacji na temat lotów i rekomendację, co warto zobaczyć podczas pobytu w mieście, np. zwiedzać Zamek Królewski na Wawelu, odwiedzić Rynek Główny, jak również spróbować degustacji wódki”. 

News will be here