Można ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet miesięczny

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Posiadacze biletów okresowych mogą zwrócić się do MPK o zwrot pieniędzy. – Można to zrobić na 16 dni przed datą upływu ważności biletu – tłumaczy Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Co trzeba zrobić, aby dostać pieniądze? Jeśli ma się bilet zapisany na nośniku elektronicznym, należy wysłać mail na adres reklamacje@kkm.krakow.pl z prośbą o przelanie pieniędzy za niewykorzystany bilet okresowy. W mailu trzeba podać numer konta bankowego.

Inna procedura jest w przypadku biletów zapisanych na plastikowych kartach. W związku z zamknięciem punktów obsługi klienta, MPK prosi o wysyłanie pocztą fizycznych nośników biletów. – Zamknięcie punktów było podyktowane troską o pasażerów i naszych pracowników. Mamy jednak zespół osób, którzy zajmują się anulacją biletów – tłumaczy Gancarczyk.

I teraz ważne: zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet okresowy nastąpi za okres od daty nadania listu do dnia upływu ważności biletu. I przypominamy, że bilet można oddać minimum na 16 dni przed jego upływem ważności.

Plastikowe karty należy wysłać na adres MPK SA w Krakowie, ul. Jana Brożka 3, 30-347 Kraków. Po anulacji, nośniki zostaną odesłane na naszą prośbę, zawartą w liście. W tym celu należy podać adres zwrotny.

Anulacja nie oznacza to, że karta będzie bezużyteczna i trzeba wyrobić kolejną. – Jak wszystko wróci do normy i będzie potrzeba wykupienia biletu, należy to zrobić standardowo w automacie bądź otwartym już punkcie MPK – mówi Gancarczyk.