MPK chce kupić siedem przegubowców i 13 dwunastometrowych pojazdów. – Wszystkie zamówione autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie wyposażony w trzy sposoby ładowania: przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne. Warto podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną – informuje miejska spółka.
Nowe autobusy będą kierowane na trasy w rejonie Alei Trzech Wieszczów, a więc tam, gdzie najczęściej dochodzi do przekroczenia dopuszczalnych norm zanieczyszczenia powietrza. Po dostawie 20 elektryków flota autobusów bezemisyjnych w Krakowie wzrośnie do prawie 100.
Oznacza to również potrzebę rozwoju kolejnych stanowisk do ładowania pojazdów. Mowa tu o zajezdni Wola Duchacka i kilku stacji szybkiego ładowania na terenie miasta.
Czas, start
Producenci mają czas do 26 kwietnia na złożenie swoich ofert. – O wyborze najlepszej oferty będzie decydować nie tylko cena i parametry techniczne, ale także termin dostawy. Producent, który zadeklaruje wcześniejszy termin niż 12 miesięcy, otrzyma dodatkowe punkty – przypomina MPK.