„Nie wyobrażamy sobie zaniechania budowy kładki Kazimierz-Ludwinów”

fot. Horizone Graphics

– Chcielibyśmy przypomnieć, że kładka Kazimierz-Ludwinów jest jednym z podstawowych elementów tras rowerowych przewidzianych w studium dla Krakowa – mówią przedstawiciele Zarządu Transportu Publicznego.

Dodają, że przeprawa pomiędzy Kazimierzem a Ludwinowem jest kluczowa dla zwiększenia udziału ruchu rowerowego. Przekonują, że do realizacji takich działań zostali zobowiązani przez miejskich radnych w polityce transportowej Krakowa.

– Wybrana lokalizacja stanowi naturalny łącznik z centrum od strony południowo-zachodniej. Będzie to wygodne połączenie dla mieszkańców Ruczaju, Łagiewnik czy Borku Fałęckiego. Jej realizacja, z jednoczesnym dokończeniem brakujących odcinków dróg dla rowerów wzdłuż rzeki Wilgi oraz ul. Konopnickiej, stanowi ogromną szansę na stworzenie szybszego, bezpiecznego i komfortowego dojazdu do centrum na dwóch kółkach i ograniczenie w ten sposób korków na sąsiednich mostach, a co za tym idzie szkodliwej emisji spalin – podkreśla Sebastian Kowal z ZTP.

Mówi, że miasto stara się stawiać od lat na ruch rowerowy tworząc bezpieczną infrastrukturę dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego. – W porównaniu do poprzedniego roku, bazując na danych z liczników umiejscowionych na drogach dla rowerów, ruch komunikacyjny na dwóch kółkach wzrósł o około 45 procent – zaznacza.

– Nie wyobrażamy sobie zaniechania budowy mostu łączącego Kazimierz z Ludwinowem. Byłoby to działanie wprost na szkodę systemu transportowego miasta – podkreślają urzędnicy ZTP.