Nowa linia przez Żabiniec. ZTP podał trasę i przystanki

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Wiadomo już, którędy ostatecznie ma zostać poprowadzona nowa linia autobusowa, która będzie obsługiwać osiedle Żabiniec.

Informacje o planowanym uruchomieniu nowej linii do obsługi Żabińca pojawiły się przy okazji ubiegłorocznego przetargu na operatora części linii autobusowych, a potem przy okazji podpisania nowej, 10-letniej umowy z firmą Mobilis. Miała ona kursować z Nowego Kleparza, przez ulice Prądnicką, Pielęgniarek, Prądnicką, Lekarską, Siemaszki, Jaracza, Żabiniec, a następnie ulicami Zdrową, Prądnicką, Bratysławską i Doktora Twardego wracać do Nowego Kleparza.

W międzyczasie pojawiła się zmodyfikowana wersja tego rozwiązania, z powrotem przez ul. Fieldorfa-Nila, ale z punktu widzenia mieszkańców kluczowa była inna kwestia: urzędnicy zaproponowali jednostronny zakaz zatrzymywania się na fragmencie ul. Siemaszki, pomiędzy ul. Lekarską i Jaracza. Dla części mieszkańców takie rozwiązanie było nie do przyjęcia, ze względu na utratę miejsc parkingowych.

Dzielnica przeciw likwidacji miejsc

W minionym tygodniu uchwałę w tej sprawie podjęła rada dzielnicy. Z jednej strony pozytywnie zaopiniowała propozycję trasy, pod warunkiem korekty, dzięki której autobusy ominą Krowodrzę Górkę, ale za to obsłużą przystanek Lekarska. – Zdaniem Rady Dzielnicy zaproponowane lokalizacje nowych przystanków są optymalne, zarówno pod względem rozmieszczenia i tym samym zasięgu obsługiwanego rejonu, ale także pod względem zachowania minimalnych odległości między nimi, jak i braku konieczności likwidacji miejsc parkingowych w przypadku ulicy Jaracza – napisano w uzasadnieniu uchwały.

Równocześnie radni opowiedzieli się przeciwko likwidacji parkowania na ul. Siemaszki. – Okoliczni mieszkańcy wyrażają zdecydowany sprzeciw wobec likwidacji miejsc, jednocześnie słusznie zwracając uwagę, że na ulicy bez większych problemów mieszczą się śmieciarki MPO, czy pojazdy ciężarowe dowożące dostawy do sklepu Biedronka, podczas gdy proponowane do obsługi linii są pojazdy klasy MINI, których skrajnia szerokości powinna być mniejsza od wspomnianych pojazdów – napisano w uzasadnieniu. Radni ocenili, że uzasadnione byłoby natomiast wprowadzenie zakazu na krótkim odcinku, który umożliwiałby wytyczenie przejścia dla pieszych, m.in. w związku z sąsiedztwem przedszkola.

ZTP pokazał trasę

W poniedziałek Zarząd Transportu Publicznego ogłosił decyzję w tej sprawie: linia ma zostać uruchomiona i kursować na Żabiniec zaproponowaną wcześniej trasą, natomiast wracać ulicami Zdrową, Prądnicką, Bratysławską i Doktora Twardego. Opublikowana została także mapa z planowaną lokalizacją przystanków:

Na mapie nie ma już informacji o likwidacji parkowania na ul. Siemaszki. Linia ma zostać uruchomiona jesienią, w ramach nowej umowy z Mobilisem.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały