Nowa pętla i parking na południu miasta. Ruszyły konsultacje

fot. PKP PLK

Do 14 lipca potrwają konsultacje w sprawie nowej pętli autobusowej, która jest planowana przy przystanku kolejowym Kraków Opatkowice. W sąsiedztwie ma również powstać parking.

Celem inwestycji ma być ułatwienie kierowcom i pasażerom przesiadki do pociągu. Przystanek Kraków Opatkowice powstał od zera w ramach niedawnej modernizacji linii kolejowej do Skawiny. Pasażerowie mogą z niego korzystać od dwóch lat.

Podróż do Krakowa Głównego trwa ok. 18 minut, na Zabłocie ok. 14 minut, na stację Bonarka ok. 8 minut. To konkurencyjna oferta zarówno w porównaniu z komunikacją miejską, jak i z prywatnym samochodem – zwłaszcza w godzinach szczytu.

Dla części potencjalnych użytkowników zachętą może być też nowy bilet metropolitalny, który wchodzi do oferty od 1 sierpnia. Umożliwi on jazdę pociągami aglomeracyjnymi oraz miejskimi autobusami i tramwajami. Za podróżowanie w ten sposób w granicach miasta zapłacimy miesięcznie 159 zł, za bilet na strefy I i II – 169 zł, a za strefy I, II i III – 199 zł. Urzędnicy proponowali wcześniej powiązanie kolei ze standardowym biletem miesięcznym, ale to wymagałoby podniesienia jego ceny i na takie rozwiązanie nie zgodziła się rada miasta.

Przebudowa ul. Studniarskiego

Miasto planuje ułatwić dojazd do przystanku od strony Opatkowic i przesiadkę na pociąg. Obecnie drogę od przystanków na ul. Taklińskiego trzeba już pokonać pieszo, jest też problem z wygodnym pozostawieniem samochodu przy przystanku.

Końcowy odcinek ul. Studniarskiego, w rejonie torów kolejowych, ma zostać rozbudowany w taki sposób, by zmieściła się tam pętla autobusowa i parking P&R na ok. 100 miejsc.

– W koncepcji jest poszerzenie obecnego parkingu, który będzie służył jako parking Park&Ride. Są też przewidziane miejsca postojowe dla mieszkańców osiedla przy ul. Dębskiego. W tej chwili mieszkańcy parkują na ulicy Studniarskiego, co powoduje brak możliwości swobodnego przejazdu w obydwu kierunkach, nie ma też możliwości pozostawienia samochodu przy przystanku kolejowym, bo cały parking jest zajęty. Inwestycja spowoduje, że będzie można swobodnie korzystać z przystanku kolejowego – tłumaczy Angelika Kuczaj, radna Rady Dzielnicy X Swoszowice.

Spotkanie konsultacyjne we wtorek

Obecnie trwa przygotowywanie koncepcji nowego rozwiązania i właśnie wystartowały konsultacje z mieszkańcami. Potrwają one do 14 lipca.

27 czerwca o godz. 17.30 zorganizowane zostanie spotkanie konsultacyjne z udziałem projektanta w szkole podstawowej przy ul. Kłuszyńskiej 46.

W ramach konsultacji planowane są dwa dyżury projektanta (telefoniczny i stacjonarny). Uwagi można też zgłaszać za pomocą formularza, w formie elektronicznej jak i papierowej. Więcej informacji można znaleźć TUTAJ.

Dwie osobne inwestycje

Co istotne, miasto przygotowuje równolegle dwie osobne inwestycje w tym rejonie. Oprócz opisanej powyżej pętli i parkingu po stronie Opatkowic ma też powstać parking i pętla po przeciwnej stronie torów, od strony os. Kliny. Nie będzie możliwości pokonania linii kolejowej samochodem, by nie generować ruchu tranzytowego przez obydwa osiedla. Natomiast pomiędzy dwiema stronami będą mogli poruszać się piesi i rowerzyści.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Swoszowice
News will be here