Nowa zakopianka z Krakowa do Myślenic. Jest ważna umowa. Wstępne propozycje przebiegu w 2025 roku

Zdjęcie ilustracyjne fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl
Firma IVIA opracuje studium, które jest niezbędne do budowy nowej zakopianki z Krakowa do Myślenic. W czwartek przed południem została podpisana umowa w tej sprawie. GDDKiA podaje, że wstępne propozycje przebiegu S7 zostaną pokazane najwcześniej w 2025 r.
Firma IVIA opracuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami. Informację podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. – Wykonawca będzie miał 6 lat na opracowanie tego dokumentu i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Koszt to 23,3 mln zł – przekazali przedstawiciele GDDKiA.

Było to już drugie postępowanie przetargowe dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione ze względu na wycofanie się wykonawcy.

Umowa z firmą IVIA została podpisana w czwartek 14 marca.

Optymalny przebieg

Jak wyjaśniają w GDDKiA, STEŚ to dokument, w którym analizowane są możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. – Zadaniem wykonawcy będzie znalezienie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, ale projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu – mówi Kacper Michna z GDDKiA.

Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Wszystkie muszą uwzględniać połączenie S7 z Beskidzką Drogą Integracyjną – dodaje Michna.

Wieloletni proces

Przygotowanie STEŚ będzie wieloletnim procesem. – Zakładamy, że po 6 latach od podpisania umowy z wykonawcą, zakończy się on uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi, dotyczące nowej drogi – twierdzi Michna.

Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że jest ona potrzebna – kwituje Michna.

Pierwszych, wstępnych propozycji przebiegu S7 między Krakowem a Myślenicami można się spodziewać najwcześniej w 2025 roku.
News will be here