Pociągi jeżdżą już po nowym moście kolejowym w Spytkowicach i zmodernizowanych torach na trasie Podbory Skawińskie – Oświęcim.
Nad ul. Zamkową w Spytkowicach gotowy jest nowy most kolejowy. Pociągi jeżdżą już po zmodernizowanej konstrukcji, a wykonawcy pracują przy przebudowie drogi pod nią. Powstaną też nowe chodniki, szersza jezdnia i bariery ochronne.
Obiekt w Spytkowicach to jeden z trzech mostów, pięciu wiaduktów i 10 przepustów kolejowych zmodernizowanych w ramach prac na fragmentach linii kolejowej pomiędzy Podborami Skawińskimi a Oświęcimiem.
Inwestycja objęła również wymianę części torów kolejowych, sieci trakcyjnej i odwodnienia. Prace za przeszło 92 mln zł netto zakończą się w grudniu tego roku. Dzięki nim poprawią się możliwości i niezawodność kolei, co pozwoli przywrócić regularne kursy pociągów aglomeracyjnych na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim.
Wymiana szyn i nawierzchni kolejowej odbywa się przy utrzymaniu ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. PKP PLK wykorzystały zaplanowane zamknięcia, by zmodernizować stacje i przystanki kolejowe. Podróżni już korzystają z nowych peronów w Półwsi, a do końca roku platformy pojawią się również w Brzeźnicy i Jaśkowicach. Perony są podwyższane, by ułatwić wsiadanie do pociągów.
Prace pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem to kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z zachodnią Małopolską. W poprzednich latach PLK SA przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskimi. Za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istniejące perony podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych, a dzięki nowym przystankom Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia zwiększył się dostęp do kolei.