Nowe wiadukty zmieniły kolej i miasto [ZDJĘCIA]

fot. PKP PLK
Nowe, szersze, bezpieczniejsze, ułatwiające organizację podróży koleją i ruch drogowy – takie są wiadukty kolejowe na krakowskiej linii średnicowej. PKP Polskie Linie Kolejowe SA modernizują trasę, aby dzięki dodatkowym torom zwiększyć możliwości kolei.
Wiadukt kolejowy na ul. Dekerta zagwarantuje sprawne przewozy, a szersze jezdnie i chodniki usprawnią ruch drogowy w mieście. W listopadzie wykonawcy rozpoczęli ostatni etap prac związany z przebudową drogi pod torami.

Wcześniej starą, dwuprzęsłową konstrukcję zastąpiono szerszą. Jest dwa razy więcej miejsca na tory. Prace zakończą się w tym roku.

W październiku zakończyły się prace na położonej kilkaset metrów dalej ul. Powstańców Wielkopolskich. Powiększony wiadukt zapewnił dodatkową przestrzeń dla pieszych i rowerzystów. Podobne efekty przyniosła przebudowa wiaduktu na ul. Łokietka. Po wymianie starej konstrukcji na większą poszerzono drogę i wybudowano chodnik.

W ramach prac na krakowskiej linii średnicowej PKP Polskie Linie Kolejowe SA zmodernizowały również wiadukty na ul. Kamiennej, Prądnickiej, Kopernika, Morawiańskiego i Złocieniowej. Efektem przebudowy torów w kierunku Katowic są nowe konstrukcje wiaduktów na ul. Armii Krajowej, Zielony Most, Godlewskiego i Łupaszki. Na ul. Rydla nowy wiadukt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy.
News will be here