Od poniedziałku remont kolejnego nowohuckiego torowiska. Dwa miesiące utrudnień

Prace na ul. Bieńczyckiej w 2018 roku. Ten odcinek nie będzie teraz objęty pracami fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Od soboty już nie tylko torowisko na ul. Kocmyrzowskiej będzie wyłączone z użytkowania z powodu prowadzonych prac. Ekipy remontowe pojawią się także na ul. Bieńczyckiej, co oznacza dla pasażerów kolejne zmiany w rozkładach.

Torowisko na ul. Kocmyrzowskiej jest w remoncie od końca lipca. Od tego czasu tramwaje nie kursują pomiędzy rondem Kocmyrzowskim a węzłem rozjazdów w rejonie ul. Łowińskiego. Tramwaje dojeżdżają co prawda do Wzgórz Krzesławickich, ale kursują objazdami przez ul. Ujastek.

Prace są już zaawansowane, w ostatnim czasie wiążą się z utrudnieniami dla kierowców na skrzyżowaniach, ponieważ wykonawca przebudowuje przejazdy przez jezdnie. Koniec planowany jest na grudzień.

Nowy odcinek

W poniedziałek Zarząd Dróg Miasta Krakowa poinformował o nowym remoncie, tym razem na ul. Bieńczyckiej. To ważna wiadomość dla pasażerów z nowohuckich dzielnic, ponieważ oznacza większy komfort przejazdu na kolejnym już odcinku w tej części miasta. Na razie jednak oznaczać to będzie nowe utrudnienia, objazdy i zmiany w rozkładach.

Remont obejmie niemal całą długość torowiska pomiędzy rondami Czyżyńskim i Kocmyrzowskim, z wyjątkiem krótkiego fragmentu w rejonie przystanku „Bieńczycka”, wyremontowanego w 2018 roku. Jak zapowiada ZDMK, choć właściwe prace rozpoczną się w poniedziałek 17 października, ekipy pojawią się tam jeszcze w nocy z piątku na sobotę, by przygotować sieć trakcyjną. Pomiędzy godziną 2.00 i 4:00 w sobotę 15 października nocne linie tramwajowe na odcinku pętla Wieczysta – rondo Czyżyńskie zostaną zawieszone.

Zarząd dróg zapowiada, że prace nie wpłyną na ruch samochodowy. Mają się zakończyć 17 grudnia, a jeśli pogoda będzie sprzyjać, być może już 10 grudnia.

Zmiany tras

Miasto podało zmiany w rozkładach wchodzące w życie 15 października w jednym pakiecie – wraz z tymi, które wiążą się z trwającymi już remontami. Komunikacja tramwajowa od soboty będzie więc wyglądać następująco:

Linie dzienne:

- linie 2, 5, 44 i 49 – nadal będą zawieszone;

- linia 1 – będzie kursować z dotychczasową częstotliwością po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Salwator – … – Rondo Czyżyńskie – Al. Jana Pawła II – Al. Solidarności – Ujastek – Łowińskiego – Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie;

- linia 3 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Nowy Bieżanów P+R – … – Doktora Twardego – Bratysławska; do przystanku Bratysławska będą realizowane wszystkie kursy we wszystkie dni tygodnia (nie będzie kursów skróconych do Dworca Towarowego w dni powszednie w okresie międzyszczytowym); linia będzie kursować w dni powszednie ze zwykłą częstotliwością (jak w roku szkolnym), w dni wolne częstotliwość kursowania w wybranych godzinach będzie zwiększona do 10 minut;

- linie 9, 14 i 52 – będą kursować z dotychczasową częstotliwością po trasach czasowo zmienionych: Mistrzejowice / Os. Piastów – … – Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego – Al. Andersa – Plac Centralny im. R. Reagana – Al. Jana Pawła II – Rondo Czyżyńskie – … – Nowy Bieżanów P+R / Bronowice / Czerwone Maki P+R;

- linia 17 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – … – Al. Powstania Warszawskiego – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki;

- linia 18 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Czerwone Maki P+R – … – Kamienna – Dworzec Towarowy;

- linia 19 – będzie kursować z obecną częstotliwością i w dotychczasowych godzinach (tylko w dni powszednie w godzinach szczytu) po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki – … – Al. Powstania Warszawskiego – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki;

- linia 20 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej: Mały Płaszów P+R – … – Podwale – Straszewskiego – Zwierzyniecka – Kościuszki – Salwator;

- linia 50 – będzie nadal kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Borek Fałęcki – … – Dworzec Główny Tunel – Dworzec Towarowy; częstotliwość kursowania w dni powszednie w godzinach szczytu zostanie zwiększona do 5 minut; dodatkowe kursy będą realizowane po trasie wariantowej: Dworzec Towarowy – Kurdwanów P+R (na odcinku Kurdwanów P+R – Borek Fałęcki częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie);

- linia 70 – linia czasowa będzie kursować po dotychczasowej trasie: Cichy Kącik – Al. 3 Maja – Piłsudskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Pawia – Doktora Twardego – Bratysławska; linia będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 7,5 minuty, natomiast w dni wolne z częstotliwością co 20 minut;

- linia 74 – linia czasowa będzie kursować po nowej trasie: TAURON Arena Kraków Wieczysta – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Starowiślna – Na Zjeździe – Wielicka – Teligi – Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R; linia nadal będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu, z częstotliwością co 15 minut.

Na ten ostatni element zwraca uwagę Jacek Mosakowski, autor bloga poświęconego krakowskiej komunikacji. – Niestety, wykorzystano remont jako pretekst by skrócić linię 74 (zastępczą za 44) do Wieczystej – nie dojedzie ona już do placu Centralnego czy alei Solidarności, mimo że jej trasa jest w pełni przejezdna. A przecież nakłada się to na olbrzymie cięcia autobusowe w Hucie (m.in. brak 125, 132, 148, 429, skrócenie 142, 163, 193) oraz wciąż zawieszoną linię 5 – wylicza autor.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Czyżyny Mistrzejowice Bieńczyce Wzgórza Krzesławickie Nowa Huta