Obok pokaźnej wielkości biało-czerwonych jajek, ustawione zostały stoliki dla najmłodszych, przy których mogli narysować swoją własną „Kinder Niespodziankę” .
Co ciekawe, to już kolejna instalacja, po czerwcowej reklamie Pepsi, na którą wydział architektury i urbanistyki nie wydał zgody na montaż tak wielkiej reklamy przy zabytkowym budynku dworca PKP.
– Nie została wydana decyzja o pozwoleniu na budowę oraz nie dokonano zgłoszenia robót budowlanych w zakresie instalacji reklamowych marki Kinder na placu im. Jana Nowaka Jeziorańskiego – przekazała Katarzyna Misiewicz z biura prasowego urzędu miasta.
Uchwała (nie) działa
W związku z tym, że to kolejna tego typu sytuacja z pojawieniem się reklamy przestrzennej w zabytkowej przestrzeni, otwartym pytaniem pozostaje pytanie, czy uchwała krajobrazowa, która określa warunki sytuowania m.in. obiektów i urządzeń reklamowych, wskazuje także ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów z jakich mogą być wykonane, jest przez wszystkich respektowana?
– Ocena zgodności reklamy z przepisami uchwały krajobrazowej będzie możliwa dopiero po dokonaniu wizji w terenie przez pracownika wydziału architektury i urbanistyki i wykonaniu zdjęć oraz pomiarów – odpowiedziała nam przedstawicielka biura prasowego.
Jednak ta się nie odbędzie, ponieważ instalacja została już na początku tego tygodnia, w poniedziałek, zdemontowana.