Przebudowa skrzyżowania pod Bagatelą. Teatr ma obawy

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Utrudnienia podczas prac i możliwość wyjazdu ciężarówek ze sprzętem – to główne uwagi, jakie przedstawiciele Teatru Bagatela zgłaszają do planowanej przez ZDMK przebudowy skrzyżowania ulic Karmelickiej, Dunajewskiego i Podwale.

Poruszanie się w sąsiedztwie Bagateli jest już od dłuższego czasu utrudnione ze względu na przebudowę ulicy Krupniczej. Kolejnym krokiem ma być przebudowa skrzyżowania przy Plantach. W dalszych planach jest też natomiast przebudowa skrzyżowania z ul. Piłsudskiego, co w praktyce będzie oznaczało ruch jednokierunkowy dla samochodów na kolejnym odcinku, od ul. Piłsudskiego do filharmonii.

O szczegóły dotyczące terminów prac dopytywała Alina Kamińska, radna Rady Dzielnicy I Stare Miasto i równocześnie aktorka Teatru Bagatela. – W przypadku Akademii Sztuk Teatralnych i Teatru Bagatela te prace będą mocno wpływały na funkcjonowanie naszych placówek – zwracała uwagę.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa nie był w stanie precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie. – Jesteśmy na etapie projektowym, mamy zapisane finansowanie na projekt i uzyskanie stosownych decyzji – zastrzegała Magda Rutkowska z ZDMK. Zapowiedziała przy tym, że kiedy jednostka będzie już przechodzić do fazy realizacji, zorganizuje stosowne spotkanie, by móc wszystko ustalić z zainteresowanymi instytucjami.

O finansowanie jednego z tych zadań, a więc przebudowy węzła pod Bagatelą, ZDMK nie musi się raczej obawiać – inwestycja została zapisana w projekcie przyszłorocznego budżetu.

Wyjazd na skrzyżowanie

Dla Teatru Bagatela istotna jest też inna kwestia – możliwość wyjazdu ciężkich samochodów dowożących dekoracje z ulicy Krupniczej na ul. Karmelicką. Po przebudowie ulicy Krupniczej takie pojazdy będą mogły tylko w ten sposób wydostać się spod teatru.

– Ten aspekt został uwzględniony, przewidzieliśmy wzmocnienie nawierzchni na odcinku pomiędzy ul. Krupniczą a samym węzłem. Sama nawierzchnia nie będzie w żaden sposób wyróżniona, żeby nadać tutaj wyraźny priorytet dla ruchu pieszego. Na wyjeździe będą zamontowane słupki demontowalne, żeby można było je łatwo zdemontować i wyjechać – tłumaczył przedstawiciel projektanta.

To nie do końca uspokoiło przedstawicieli teatru. – Te pojazdy są czasem bardzo duże. Należałoby sprawdzić promień skrętu, żeby samochody nie musiały manewrować na skrzyżowaniu – zwracała uwagę Alina Kamińska.

Projektanci zapowiedzieli uwzględnienie tego postulatu, zwiększenie szerokości drogi technicznej i zwiększenie liczby demontowalnych słupków, by samochody mogły swobodnie wyjeżdżać na skrzyżowanie bez utrudniania ruchu. Mają też rozważyć montaż automatycznych słupków, które byłyby opuszczane i podnoszone na pilota.

Bez parkowania po stronie teatru

Jedna z uczestniczek spotkania pytała też o możliwość wygospodarowania miejsca postojowego dla dostaw po stronie, gdzie miejsca postojowe planowane są do likwidacji, a w ich miejscu ma powstać zieleniec. Projektanci nie wykluczyli takiej możliwości, ale sprawa będzie jeszcze analizowana.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto
News will be here