Jest już nowa wersja projektu ronda, które ma połączyć ulice Zawiłą i Komuny Paryskiej. Do pierwotnej propozycji wpłynęło sporo uwag.
O tym, jak mają wyglądać ronda łączące ul. Zawiłą z ulicami Komuny Paryskiej i Borkowską, informowaliśmy w maju. Wówczas obydwa projekty zostały opublikowane w ramach procedury audytu rowerowego.
Pomiędzy tymi propozycjami widać było duże różnice. Skrzyżowanie z ul. Borkowską, zgodnie z przedstawionym planem, miałoby mieć charakter standardowego ronda, z jednym pasem na wyspie, ale też z pojedynczymi pasami na dojeździe do ronda. W tym przypadku oprócz chodników projektanci przewidują już odcinki dróg dla rowerów po każdej ze stron i przejazdy rowerowe, choć na razie infrastruktura ta nie miałaby kontynuacji na odcinkach poza skrzyżowaniem. Podobnie zaprojektowane zostało rondo, które ma powstać jako pierwsze z całej serii – na styku z ul. Kobierzyńską i Orleańską.
Pierwsza propozycja dotycząca skrzyżowania z ul. Komuny Paryskiej zakładała rondo turbinowe, z dwoma pasami ruchu. Kierowcy wjeżdżający na rondo z ul. Zawiłej mieliby do dyspozycji po dwa pasy ruchu, przypisane do wybranych kierunków jazdy, natomiast ci wyjeżdżający z ul. Komuny Paryskiej – jeden. Projekt nie przewidywał natomiast żadnej infrastruktury rowerowej.
Nowa wersja
W pierwszej połowie lipca do Zarządu Dróg Miasta Krakowa wpłynął zmodyfikowany projekt, uwzględniający uwagi podniesione na etapie audytu rowerowego. Teraz dokumentacja została ponownie opublikowana na stronie Zarządu Transportu Publicznego.
W nowej wersji rondo jest podobne do dwóch, z którymi będzie sąsiadować. Projektanci przewidują jeden pas na rondzie i po jednym pasie na każdym z wlotów. To oznacza, że zniknęły też przejścia dla pieszych przez dwa pasy ruchu, które w uwagach oceniono jako bardzo niekorzystne rozwiązanie, od którego się obecnie odchodzi. Po południowej stronie ulicy Zawiłej pojawia się natomiast droga dla rowerów, poprowadzona obok chodnika. W związku z tym po stronie ul. Komuny Paryskiej wyznaczony też został przejazd rowerowy.
W nowym projekcie uwzględniono też plany dotyczące biurowca, który ma powstać w sąsiedztwie ronda, co wiąże się z modyfikacjami w rejonie przystanku dla autobusów jadących w stronę ul. Kobierzyńskiej i Babińskiego.
– Jeszcze w tym roku projektant ma uzyskać decyzję ZRID na realizację tego zadania. Budowa ronda jest uwzględniona w Wieloletniej Prognozie Finansowej na następne lata. Budowa ronda jest planowana wstępnie na przyszły rok, a realizacja jest uzależniona od wysokości środków, jakimi będzie dysponowało ZDMK – zapowiada Krzysztof Wojdowski, rzecznik prasowy miejskiej jednostki.
Szczegółowe rozwiązania można sprawdzić TUTAJ.