Kraków przygotowuje się do rozwoju komunikacji publicznej przez budowę premetra. Przygotowywana decyzja środowiskowa dla pierwszego etapu nie będzie dotyczyć spornego odcinka od Parku Wodnego do ronda gen. Maczka.
Premetro w Krakowie. Obawy mieszkańców
Zarząd Inwestycji Miejskich przekazał, że w trakcie konsultacji społecznych przeprowadzonych w ramach przygotowywania decyzji środowiskowej, mieszkańcy zgłaszali obawy dotyczące planów budowy fragmentu linii na estakadzie wzdłuż ul. Dobrego Pasterza i al. Bora Komorowskiego. Najczęściej podnoszonymi kwestiami były: generowanie nadmiernego hałasu i wibracji, powstanie zatorów drogowych, zaburzenie krajobrazu oraz wycinka drzew, co mogłoby negatywnie wpłynąć na bezpośrednie sąsiedztwo i obniżyć jakość codziennego życia.
W odpowiedzi na te postulaty urzędnicy wyłączyli z wniosku o wydanie decyzji środowiskowej spornego odcinka od Parku Wodnego do ronda gen. Maczka. Po tych zmianach pierwszy etap budowy premetra obejmować będzie odcinek od skrzyżowania ul. Reymonta i ul. Piastowskiej do realizowanej obecnie linii tramwajowej do Mistrzejowic (KST IV) w obszarze ronda Młyńskiego, z czego odcinek od wysokości ul. Akademickiej do włączenia do linii tramwajowej KST, etap IV przebiegać będzie w tunelu.
Ustalenie nowego przebiegu premetra na odcinku od ronda Młyńskiego do ronda gen. Maczka będzie przedmiotem odrębnego zlecenia.