Turystyczny hackathon w Krakowie. Nagrodą 10 000 zł

zdj. przykładowe fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Trzy dni prawdziwej burzy mózgów i szansa na stworzenie unikatowego pomysłu na biznes z wykorzystaniem danych satelitarnych i nawigacyjnych. Tak w skrócie wygląda 3rd CASSINI Hackathon, który odbędzie się 12-14 maja w Krakowskim Parku Technologicznym. To hackathon dla ludzi, którzy chcą zmieniać branżę turystyczną.

3rd CASSINI Hackathon odbędzie się równolegle w 10 europejskich krajach. Krakowski Park Technologiczny, który jest lokalnym organizatorem spotkania w Polsce, jako jedyny organizuje to wydarzenie w formie stacjonarnej. Na najlepszy zespół w Polsce czeka nagroda główna w wysokości 10 tys. zł. Zwycięskie zespoły z każdego kraju wezmą także udział w walce o półroczny program mentoringowy, który obejmuje 100 godzin indywidualnych konsultacji z ekspertami.

Celem obecnej edycji wydarzenia jest wypracowanie inteligentnych rozwiązań wspierających ideę zrównoważonej turystyki oraz promowanie przemyślanej i odpowiedzialnej eksploracji europejskich walorów przyrody. Oczywiście wszystko to w oparciu o wykorzystanie danych satelitarnych. Każdy uczestnik otrzyma dostęp do europejskich danych kosmicznych, danych satelitarnych programu Copernicus (dane Obserwacji Ziemi), a także usług pozycjonowania i nawigacji Galilego i EGNOS.

– Sektor kosmiczny coraz częściej dostrzegany jest przez firmy jako istotny dla wielu gałęzi gospodarki. Na rynku pojawia się coraz więcej ciekawych rozwiązań wykorzystujących bezpłatne dane satelitarne programów Copernicus oraz Galileo, które sprawdzają się praktycznie w każdej dziedzinie naszego życia. Teraz, podczas hackathonu chcemy znaleźć inteligentne i innowacyjne rozwiązania wykorzystujące dane satelitarne i nawigację do rozwiązania problemów związanych z turystyką. – komentuje Dorota Skotnicka z Krakowskiego Parku Technologicznego.

– Aby wziąć udział w hackathonie, nie trzeba być specjalistą od danych kosmicznych, trzeba mieć dobry pomysł na rozwiązanie z zakresu turystyki. Szukamy ludzi, którzy mają zdefiniowane problemy współczesnej branży turystycznej i wiedzą, jak można je rozwiązać. Wszystko po to, by zwiedzanie współczesnych miejsc było jeszcze lepiej zorganizowane i dużo bardziej komfortowe dla turystów – dodaje Jarosław Chojnacki z KPT.