Miasto szykuje się do ogłoszenia przetargu na budowę premetra. Korzysta w tym zakresie ze wsparcia Wiednia.
O budowę premetra w Krakowie dopytywał w interpelacji radny miejski Wojciech Krzysztonek. Z odpowiedzi urzędników wynika, że w przygotowaniach do realizacji inwestycji gmina korzysta ze wsparcia Wiednia. „To miasto, które posiada bogatą sieć linii metra, użytkowaną od kilkudziesięciu lat i podlegającą ciągłej rozbudowie” – podkreślają przedstawiciele magistratu.
Kraków współpracuje z Wiedniem w zakresie przygotowania materiałów, niezbędnych do ogłoszenia przetargu na realizację pierwszego etapu premetra. „Dokumentacja będzie przewidywać możliwość dostosowania tunelu do ruchu pociągów metra w przyszłości, jeśli wystąpi taka potrzeba” – przekonują radnego krakowscy urzędnicy.
Zwracają uwagę, że jak chodzi o metro w stolicy Austrii, to są tam zarówno odcinki podziemne, naziemne, jak i nadziemne. „Część z nich funkcjonowała także jako premetro. Są to okoliczności bardzo zbliżone do uwarunkowań krakowskich” – tłumaczą w urzędzie miasta. „Dodatkowo w Wiedniu zastosowano dwa różne typy zasilania taboru: za pomocą trzeciej szyny i sieci napowietrznej. Powyższe doświadczenia oraz szeroki zakres zastosowanych rozwiązań będą przydatne przy przygotowaniu wspomnianych materiałów przetargowych” – kwitują krakowscy urzędnicy.