Planowana przez miasto budowa Centrum Muzyki będzie się wiązała m.in. z przebudową fragmentu ulicy Piastowskiej w rejonie inwestycji. To przyniesie zmiany m.in. dla rowerzystów.
O planach przebudowy fragmentu ulicy informowaliśmy w marcu, kiedy Zarząd Dróg Miasta Krakowa szukał projektanta dla tego zadania. Teraz można już zapoznać się z przedstawionymi propozycjami, które przechodzą właśnie audyt rowerowy.
Ścieżka oddzielona trawnikiem
Do zmiany planowany jest ok. 430-metrowy odcinek ulicy Piastowskiej, od mostu na Rudawie do skrzyżowania z ulicami Igrców i Mydlnicką, przy czym tylko na fragmencie będzie to dotyczyło całej szerokości ulicy.
Na odcinku od mostu do skrzyżowania z al. 3 Maja jezdnia ma mieć 6 m szerokości. Dopiero na wysokości pętli Cichy Kącik będzie stopniowo zwiększać swoją szerokość, by połączyć się z dalszym istniejącym odcinkiem.
To ma pozwolić na nowy sposób rozwiązania kwestii ruchu pieszego i rowerowego wzdłuż Błoń. Propozycja projektantów to chodnik o szerokości 3,5m oraz droga dla rowerów o szerokości 2,5, wybudowane na jednym poziomie i oddzielone od jezdni półtorametrowym pasem zieleni. Z kolei po przeciwnej stronie, a więc po stronie planowanego Centrum Muzyki, miałby powstać ciąg pieszo-rowerowy o szerokości od 3 do 3,5m.
Przed samym budynkiem centrum miałby powstać plac – to element w ramach projektu budynku, a nie inwestycji drogowej. Projektanci przewidzieli tutaj też pięciostanowiskową zatokę parkingową, z przeznaczeniem dla stanowisk Kiss&Ride oraz taksówek.
Pętla na razie zostaje
Sama pętla tramwajowa nie ma być w żaden sposób zmieniana – przynajmniej na razie, ponieważ równolegle przygotowywane są plany budowy linii tramwajowej z Azorów przez ul. Piastowską, ale to znacznie dalsza przyszłość, niż budowa Centrum Muzyki. Na tym odcinku projektanci przewidują obustronne chodniki i drogi dla rowerów.
Krótkie końcowe odcinki ulic Igrców i Mydlnickiej mają zostać przebudowane w taki sposób, by powstało z tego jedno wspólne skrzyżowanie, bez istniejącego obecnie przesunięcia.
Całość dokumentacji można znaleźć TUTAJ.