Od czerwca tego roku na ulicach Krakowa można już spotkać jeden 12-metrowy autobus wodorowy. Rzecznik prasowy MPK Marek Gancarczyk tłumaczy, że zaprezentowany dziś pojazd, poza tym, że jest dłuższy, jest znacznie nowocześniejszy. Dzięki zastosowanej technologii oraz zwiększonej liczbie nowych i lekkich zbiorników na wodór autobus będzie mógł pokonywać na pojedynczym tankowaniu znaczne odległości. Przegubowy wodorowy Solaris zabierze na pokład większą liczbę pasażerów, szczególnie na miejscach siedzących.
Pierwsze dostawy 18-metrowego przegubowca będą mogły rozpocząć się w drugim kwartale 2023 roku. Ponadto pojazd będzie posiadał szereg rozwiązań z zakresu ADAS, czyli automatycznych systemów wsparcia kierowcy.
W zajezdni MPK w Płaszowie pokazano w środę nowy model Solarisa zasilanego wodorem. Na razie nie zobaczymy go jeszcze na regularnej linii, jego testy są planowane na przyszły rok.