Nowa sieć trakcyjna i słupy na trasie Kraków-Kielce

Archiwum fot. PKP PLK

16,5 mln zł netto mają kosztować prace projektowe i budowlane związane z wymianą sieci trakcyjnej na 50-kilometrowym odcinku Kraków Główny – Tunel.

Dodatkowo zamontowanych zostanie około 600 słupów wsporczych. Przebudowa zapewni sprawniejsze przejazdy pociągów na trasie Kielce – Kraków oraz umożliwi utrzymanie właściwych parametrów technicznych linii. – Nowoczesna sieć trakcyjna jest mniej awaryjna. Zastosowanie podczas wymiany elementów kompozytowych, a nie metalowych, ograniczy również możliwość strat powodowanych kradzieżami – zauważa Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Prace nie będą wpływać na rozkład pociągów i planowo mają się zakończyć pod koniec tego roku. Roboty będą wykonywane z wykorzystaniem nowoczesnego pociągu sieciowego, który pozwala zabrać większą ilość materiału.