Szybsza kolej do stolicy Tatr

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na remont linii Chabówka – Zakopane. Inwestycja skróci podróż między Chabówką a Zakopanem o około pół godziny.

Za 330 milionów złotych kolejarze wyremontują 44 kilometry torów, przebudują 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów. Powstaną łącznica i nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce. Dzięki przebudowie peronów poprawi się komfort podróżnych na 12 stacjach i przystankach, m.in. w Rabie Wyżnej, Szaflarach, Poroninie i Zakopanem. Kładka w Nowym Targu zapewni pasażerom łatwiejsze dojście do pociągów. Zmodernizowana infrastruktura będzie w pełni dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Bezpieczniej i szybciej

Wzrośnie też poziom bezpieczeństwa. Na całej trasie PKP planują modernizację systemów sterowania ruchem, prace obejmą 62 przejazdy drogowo-kolejowe, na 23 z nich będą zainstalowane dodatkowe urządzenia zabezpieczające – m.in. w Chabówce, Rokicinach Podhalańskich i Sieniawie. Jak mówi Dorota Szalacha z PKP PLK, remont na trasie skróci podróż z Chabówki do Zakopanego o ok. pół godziny.

Krócej z Krakowa

Podhalańska inwestycja jest częścią większego projektu przebudowy trzech linii kolejowych – 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka, o wartości 950 mln zł. W styczniu koleje ogłosiły przetarg na prace na linii ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej i projekt łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej. – Łącznie podróż na trasie z Krakowa do stolicy Tatr będzie krótsza o 75 min, i potrwa ok. 2 godz. i 15 min. Obecnie przejazd tą trasą zajmuje ponad 3,5 godz. – dodaje Szalacha.

Prace na odcinku Chabówka – Zakopane będą realizowane w trybie zaprojektuj i buduj. Budowa może ruszyć jeszcze w 2017 roku. Finał inwestycji zaplanowany jest na 2021 rok.