Znani krakowianie pokazują żółtą kartkę

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski biorą udział w najnowszej miejskiej kampanii #NieDuś i pokazują żółtą kartkę mieszkańcom Krakowa, którzy do tej pory nie wymienili swojego pieca na ekologiczny. Kampania przypomina, że od 1 września 2019 roku palenie węglem i drewnem będzie zakazane, a za łamanie przepisu grozić będą dotkliwe kary finansowe.

– A w Krakowie, na Brackiej, od 25 lat w moich zabytkowych piecach są elektryczne grzałki. Teraz jeszcze łatwiej jest zmienić sposób ogrzewania dzięki wsparciu miasta – zachęca w spocie Grzegorz Turnau.

Coraz bliżej do 1.09.2019

16 maja na ulicach Krakowa pojawią się zadymione, szaro-żółte billboardy i citylighty, na których widnieje ostrzeżenie w postaci żółtej kartki pokazanej tym mieszkańcom, którzy ciągle nie wymienili swoich pieców na proekologiczne. Żółta kartka w kampanii #NieDuś informuje o nowym przepisie całkowicie zakazującym palenia drewnem i węglem po 1 września 2019 roku, ostrzega przed dotkliwymi karami finansowymi za jego nieprzestrzeganie i zachęca do wymiany pieca na. Kampania jest realizowana także w lokalnej prasie, komunikacji miejskiej oraz w mediach społecznościowych.

– Doszliśmy do ważnego momentu w walce o czyste powietrze, bo zbliża się termin, w którym palenie węglem i drewnem w Krakowie będzie zakazane – mówi Andrzej Kulig, zastępca prezydenta ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta.

Artyści i blogerzy

Kampanię #NieDuś wsparli m. in. Anna Dymna, Jerzy Stuhr, Grzegorz Turnau i dr Janusz Skalski, którzy w spotach video wyrażają troskę o stan powierza w Krakowie. Do udziału zostali także zaproszeni krakowscy blogerzy, vlogerzy i działacze społeczni, którzy w swoich kanałach społecznościowych publikują zdjęcia z żółtą kartką, oznaczając je hasztagiem #NieDuś.

– Tą kampanią chcemy dotrzeć nie tylko do mieszkańców posiadających piec węglowy, ale i ich przyjaciół, rodzin, ludzi zaangażowanych, którzy mogą wpłynąć na ich postępowanie – zaznacza Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK.

Kampanię wspierają aktywiści z Krakowskiego Alarmu Smogowego i Smogathonu.